Μπαμπίνσκι (glass floor): «Φαινόμασταν τρελοί - Το προϊόν είναι επαναστατικό!»
Ο Managing Director, της ASB GlassFloor / ASB Architectural, Κρίστοφ Μπαμπίνσκι παραχώρησε συνέντευξη σε ελληνικό μέσο και αναφέρθηκε στο νέο ΟΑΚΑ και στην εφαρμογή του glass floor.
Αναλυτικά όσα είπε στη συνέντευξή του στο SDNA:
– Πρώτα από όλα, θα ήθελα να μας εξηγήσατε πώς οραματιστήκατε το ASB Glass Floor. Τι σας ώθησε να σκεφτείτε κάτι τόσο καινοτόμο και ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που έπρεπε να ξεπεράσετε για να παρουσιάσετε αυτή την τεχνολογία στην αγορά;
«Ο πατέρας μου είχε αρχικά την ιδέα του glass floor για ένα γήπεδο σκουός. Αργότερα, σκέφτηκα να χρησιμοποιήσουμε LEDs για τις γραμμές των γηπέδων σε διαφορετικά αθλήματα και μετά ένα led screen.
Στο μυαλό μου δεν είχα σχεδιάσει την επιφάνεια με led. Όμως, το σχέδιο έγινε έτσι ύστερα από έρευνα για την επιφάνεια που μπορεί να διαρκέσει περισσότερο και σε υψηλότερο επίπεδο. Όταν παρουσιάσαμε το πρώτο glass floor το 2006 δεν υπήρχαν LEDs, όπως υπάρχουν στο δάπεδο που γνωρίζουμε σήμερα»
– Θυμάστε ακόμα τις παρουσιάσεις σας στα στελέχη της FIBA και του ΝΒΑ; Ποια ήταν η προσέγγισή τους τότε και τι άλλαξε στη συνέχεια;
«Φυσικά και τις θυμάμαι. Φαινόμασταν λες και ήμασταν τρελοί. Όμως, η FIBA έστειλε κάποιους ανθρώπους να ελέγξουν το glass floor και τελικά μας έδωσε διαπίστευση του επιπέδου Νο. 2. Στη συνέχεια, το 2022 άλλαξαν τους παγκόσμιους κανόνες του μπάσκετ, έπειτα από νέες δοκιμές που έκαναν»
– Αποκαλούμε το glass floor ως κάτι «επαναστατικό», μιλώντας για τον αθλητισμό. Συμφωνείτε με αυτή την οπτική γωνία;
«Ναι, το προϊόν είναι επαναστατικό με πολλούς τρόπους. Ο τρόπος κατασκευής του δίνει στον αθλητή ένα πάτημα που είναι θεμελιωδώς διαφορετικό από το ξύλινο παρκέ και πιο ασφαλές. Θεωρούμε πως αυτή η επιφάνεια ελέγχεται καλύτερα από τον αθλητή.
Το full video floor έχει την προοπτική να αλλάξει τον τρόπο που διαφημίζουμε κάτι στα κλειστά γήπεδα. Το όραμά μας είναι να προσφέρουμε τρόπους διαφήμισης που είναι πιο διαδραστικοί και να δώσουμε αξιόλογη πληροφορία, μαζί με τους χορηγούς. Μπορούμε να προσεγγίζουμε πιο σωστά το κοινό, είμαστε πιο ευέλικτοι και προσθέτουμε κάτι νέο στην εμπειρία του θεατή. Όλη αυτή η κατάσταση είναι win-win.
Το δάπεδο αυτό, βέβαια, επιτρέπει και άλλες χρήσεις, πέραν του μπάσκετ. Πρόκειται για μία γιγαντιαία επένδυση για το κλειστό που το τοποθετεί και κάνει κερδοφόρο το εν λόγω γήπεδο, ενώ παράλληλα προσφέρει περισσότερα στην εμπειρία του κοινού.
Τέλος, κατά την άποψή μου το επόμενο μεγάλο βήμα είναι οι διαδραστικές εφαρμόγες για τους προπονητές. Μιλώντας το Σαββατοκύριακο με τον Μαρκ Πόουπ, τον προπονητή του Κεντάκι, η ομάδα μου έλαβε αυτό το feedback. Οι προπονητές μπορούν να χρησιμοποιούν το video floor υπό το δικό τους πρίσμα για να το μετατρέψουν σε ένα… εργαλείο δύναμης για τις ομάδες τους»
– Πηγαίνοντας στον Παναθηναϊκό Aktor και την απόφασή του να τοποθετήσει το ASB Glass Floor στο ΟΑΚΑ, πόσο ενθουσιασμένος νιώσατε όταν ακούσατε για το ενδιαφέρον των πρωταθλητών Ευρώπης για το προϊόν σας; Πώς ήταν οι διαπραγματεύσεις σας με τους «πράσινους»;
«Όλη η διαδικασία ήταν πολύ γρήγορη και ξεκάθαρη. Άλλωστε, έπρεπε να είναι έτσι, γιατί το timing ήταν αρκετά στενό. Στο ξεκίνημα ήμουν κάπως απογοητευμένος, γιατί δεν πίστευα πως θα τα καταφέρναμε εγκαίρως. Ωστόσο, στο τέλος όλοι αποδέχτηκαν την πρόκληση και δημιουργήσαμε μία από τις καλύτερες ομαδικές δουλειές που έχουμε βιώσει ποτέ στην ASB»
– Ποια είναι η άποψή σας για το νέο, ανακαινισμένο ΟΑΚΑ και το όραμα του Παναθηναϊκού Aktor, που συμπεριλαμβάνει το γυάλινο δάπεδο; Μάθαμε πως στο πρώτο παιχνίδι με την Μπάγερν Μονάχου το project δεν έφτασε το 100% των δυνατοτήτων του, καθώς ήταν μόνο η αρχή… Θα βελτιωθεί κι άλλο μέσα στη σεζόν;
«Αγάπησα το νέο γήπεδο από άκρη σε άκρη. Από τη φιλοξενία στους VIP με τις νέες θέσεις, μέχρι -φυσικά- το glass floor. Έχουμε το γυάλινο δάπεδο εκεί, στην καρδιά του ευρωπαϊκού μπάσκετ; Ελάτε τώρα! Αυτό είναι το σημείο που πάντα θέλαμε να βάλουμε το προϊόν μας.
Ναι, υπάρχει μεγάλος χώρος για βελτίωση. Κατά κάποιον τρόπο, είμαι ευτυχισμένος που ξεκινήσαμε σιγά – σιγά, καθώς αυτό δίνει στον Παναθηναϊκό την ευκαιρία να φέρνει ολοένα και περισσότερο ενθουσιασμό σε κάθε παιχνίδι του μέσα στη σεζόν και να βελτιώνει την εμπειρία του θεατή κομμάτι – κομμάτι.
Στο τέλος της σεζόν θα ήθελα πολύ να δω συνεντεύξεις με τους φιλάθλους και να μάθω το πώς είδαν εκείνοι αυτό το ταξίδι. Είμαι πεπεισμένος πως η ομάδα θα δημιουργήσει ένα εξαιρετικό σόου, για να βοηθήσει την μπασκετική εμπειρία του θεατή».
– Υπάρχει αρκετή συζήτηση για τους τρόπους που η επιφάνειά σας μπορεί να «απογειώσει» την εμπειρία του θεατή, αλλά και τη διαφημιστική προοπτική των ομάδων. Με ποιους άλλους τρόπους μπορεί να συνδράμει στην επόμενη μέρα του Παναθηναϊκού Aktor;
«Έχω ήδη αναφέρει νωρίτερα κάποια σημεία. Σίγουρα, θα δουλέψουμε προσεκτικά για να αναπτύξουμε ακόμα περισσότερες εφαρμογές του. Ήδη, πολλά πράγματα έχουν πάρει τον δρόμο τους, οπότε δεν θα σας δώσω περισσότερα… spoiler»
– Υπήρξαν άλλες ευρωπαϊκές ομάδες που επικοινώνησαν μαζί σας, μετά την απόφαση του Παναθηναϊκού Aktor και της Μπάγερν Μονάχου να τοποθετήσουν το ASB Glass Floor; Αν ναι, μπορείτε να μας πείτε με ποιους συλλόγους είστε σε επαφές;
«Ναι, φυσικά και υπήρξαν. Είμαστε σε συζητήσεις με πολλές ομάδες, αλλά δεν θα πω τα ονόματά τους»
– Ποια διαδικασία ακολουθείτε αφού μια ομάδα συμφωνήσει να εγκαταστήσει το προϊόν σας στο γήπεδό της; Για παράδειγμα, θα ταξιδέψουν άνθρωποι της ASB στην Αθήνα το επόμενο διάστημα για να βοηθήσουν τους «πράσινους»;
«Η ομάδα μας έχει αναλάβει όλες τις διαδικασίες και απαντάει σε κάθε ερώτημα πολύ γρήγορα. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους στηρίξουμε και να τους εκπαιδεύσουμε τις επόμενες εβδομάδες»
– Έχουμε διαβάσει πως το ASB LumiFlex έχει ένα μοναδικό, anti-slippery σύστημα και είναι φανερό πως βάζετε την ασφάλεια πάνω από όλα. Πώς καταφέρατε να το βρείτε και να βοηθήσετε τις ομάδες να αποφεύγουν τους τραυματισμούς; Πόσο δύσκολη ήταν αυτή η έρευνα για την ομάδα σας και ποια στοιχεία μπορούν να κάνουν τους παίκτες να νιώσουν πιο άνετα, μόλις πατήσουν πάνω στο γυάλινο δάπεδο;
«Το πάτημα που δίνει το glass floor προέρχεται από απανθρακωμένα κεραμικά στοιχεία, τα οποία ανυψώνονται πάνω στην επιφάνεια. Αυτό δίνει τρία πλεονεκτήματα:
1) Καλύτερες αποδόσεις όταν η επιφάνεια είναι υγρή, γιατί τα υπερυψωμένα στοιχεία που ανέφερα δίνουν το κατάλληλο grip ακόμα και αν είναι βρεγμένα.
2) Όταν οι αθλητές πέφτουν, δεν έχουν πρόβλημα να καούν από την τριβή, όπως στα συμβατικά παρκέ.
3) Τα υπερυψωμένα στοιχεία χρειάζονται λιγότερη δύναμη για να κινηθείς πάνω τους. Αυτό σημαίνει πως το παπούτσι του αθλητή δεν θα κολλάει τόσο έντονα πάνω στο δάπεδο, όπως συμβαίνει σε μία ξύλινη επιφάνεια. Τα δεδομένα τείνουν να δείξουν πως αυτό μας οδηγεί σε λιγότερους σοβαρούς τραυματισμούς.
Επιπλέον, η γυάλινη επιφάνεια επιτρέπει την ακόμα καλύτερη αναπήδηση της μπάλας και την ελαστικότητα, πράγματα που θα βοηθήσουν τους παίκτες»
Διάβασε όλα τα νέα για το μπάσκετ του Παναθηναϊκού
Συνδεθείτε στην ομάδα του Newspao.gr στο Viber Ακολουθείστε τo Newspao.gr στο Google News
Ειδήσεις για τον Παναθηναϊκό
- Παναθηναϊκός: «Ταιριάζει ο Καμπόκλο - Τι παίζει με Ουτούρου και Μπούκερ»
- «Μπρούνο Φερνάντο και άλλοι 3 για αντι-Λεσόρ στον Παναθηναϊκό»
- «Στηρίζει Λεσόρ και ανανεώνει το συμβόλαιό του ο Παναθηναϊκός - Τα ποσά»
- Αινιγματική ανάρτηση Γιαννακόπουλου: «Δεν πρέπει να φοβάσαι...»
- Παναθηναϊκός Conference: Σενάρια για ρεβάνς σε νέα μέρα στις... 17:30 λόγω Ολυμπιακού