Τι ώρα κλείνουν μαγαζιά και σούπερ μάρκετ παραμονή Πρωτοχρονιάς 2023

Τι ώρα κλείνουν μαγαζιά και σούπερ μάρκετ την παραμονή Πρωτοχρονιάς 2023

Με διαφορετικό ωράριο μαγαζιά, πολυκαταστήματα, εμπορικά κέντρα και σούπερ μάρκετ την παραμονή Πρωτοχρονιάς 2023 31/12.

Διαφέρει το ωράριο που θα λειτουργήσουν τα μαγαζιά, τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ στις 31/12, παραμονή Χριστουγέννων, από εκείνο που ίσχυε τις άλλες χρονιές, καθώς θα ισχύσει το ωράριο της Κυριακής.

Ο Εμπορικός Σύλλογος έχει ανακοινώσει ωράριο από τις 11:00 μέχρι τις 18:00 για τα καταστήματα, όμως οι μεγάλες αλυσίδες, τα εμπορικά κέντρα και ορισμένα σούπερ μάρκετ θα κλείσουν στις 8 το βράδυ. Δείτε αναλυτικά:

Το ωράριο των σούπερ μάρκετ την παραμονή Πρωτοχρονιάς 31/12

  • Σκλαβενίτης: 11:00-20:00
  • ΑΒ Βασιλόπουλος: 11:00-20:00
  • Μασούτης: 11:00-16:00
  • My Market: 11:00-20:00
  • Market In: Δεν έχει ανακοινωθεί
  • Lidl: Μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ το κατάστημα της περιοχής σας. Θα λειτουργήσει κανονικά την Κυριακή 24/12
  • Κρητικός: Δεν έχει ανακοινωθεί

Κυριακή 31/12: Τι ώρα κλείνουν τα εμπορικά κέντρα

  • Mall: 11:00-20:00
  • Golden Hall: 11:00-20:00
  • Metro Mall: 11:00-20:00
  • Avenue: 11:00-20:00
  • River West: Θα είναι ανοιχτό από τις 11. Δεν έχει ανακοινώσει τι ώρα κλείνει.
  • Designer Outlet (π. McArthurGlen): 11:00-20:00

Παραμονή Χριστουγέννων: Το ωράριο στα πολυκαταστήματα

  • Attica: 11:00-20:00
  • Notos: 11:00-20:00
  • Hondos Center: 11:00-20:00

Τι ώρα κλείνουν τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών στις 31/12

  • Κωτσόβολος: 11:00-20:00
  • Public: 11:00-20:00
  • Πλαίσιο: 11:00-20:00

Οι τιμές ελληνικών προϊόντων σε γερμανικά σούπερ μάρκετ – Η σύγκριση

Την ώρα που η ακρίβεια και η αισχροκέρδεια καλπάζουν στην Ελλάδα, η σύγκριση με τις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ της Γερμανίας είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη το μισθολογικό χάσμα που χωρίζει τις δύο χώρες.

Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα που διενέργησε το OPEN, σύμφωνα με το οποίο οι τιμές στα ράφια των γερμανικών σούπερ μάρκετ είναι χαμηλότερες από ό,τι στην Ελλάδα, όπου ο κατώτατος μισθός είναι στα 780 ευρώ μεικτά μηνιαίως.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την εν λόγω έρευνα, χαλβάς , της ίδιας εταιρείας και στην ίδια ποσότητα στην Ελλάδα πωλείται 6,54 ευρώ, ενώ στη Γερμανία μόλις 4,60 ευρώ.

Αντίστοιχα, η ίδια συσκευασία 1 κιλού γιαουρτιού, στην Ελλάδα κοστίζει 4,38 ευρώ, ενώ στη Γερμανία μόλις 3,99 ευρώ.

Το ρύζι γλασέ των 500 γρ. στην Ελλάδα πωλείται προς 2,06 ευρώ, ενώ στη Γερμανία μόνο 1,80 ευρώ.

Τα φασόλια, πάντα ακριβώς ίδιας εταιρείας και ποσότητας, στην Ελλάδα πωλούνται προς 2,53 ευρώ, όταν στη Γερμανία δεν ξεπερνούν τα 2,49 ευρώ.

«Τόσο μεγάλες διαφορές δε δικαιολογούνται»

«Κάποιες εταιρείες δίνουν αγώνα και βοηθούν πολύ το εξαγωγικό κομμάτι, προσφέρουν κάποιες καλές τιμές αγοράς, αλλά σίγουρα τόσο μεγάλες διαφορές δε δικαιολογούνται», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Σωτήρης Πούλος, ιδιοκτήτης σούπερ μάρκετ με ελληνικά προϊόντα στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας.

Όπως εξηγεί ο κ. Πούλος, «εδώ μέσος όρος μισθού είναι περίπου στα 1.800, μπορεί 2.000 ή και 2.200 και μιλάω για καθαρό ποσό που παίρνει ο υπάλληλος στα χέρια του».

Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο;

Λίγες εταιρείες ελέγχουν την προσφορά από τη μία και αναποτελεσματικοί έλεγχοι από την άλλη, λένε οι ειδικοί.

«Αναποτελεσματικοί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί»

Ο καθηγητής Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Μιχάλης Γκλεζάκος, τονίζει ότι, «η ευχέρεια των πολυεθνικών να πωλούν ακριβότερα στην Ελλάδα οφείλεται στην έλλειψη ουσιαστικού ελεύθερου ανταγωνισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί στους περισσότερους τομείς η αγορά στην Ελλάδα ελέγχεται από λίγες εταιρείες, αναποτελεσματικοί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί».

Από την πλευρά του, ο καθηγητής μάρκετινγκ, Γιώργος Πανηγυράκης, προσθέτει πως, «είναι κερδοσκοπία. Αυτό που λέμε στα σούπερ μάρκετ εδώ, τα τρία στην τιμή των δύο και μετά να κοιτάξω το ένα και να δω ότι αν πάρω τρία είναι ίδια τιμή και δεν είναι προσφορά, αυτό δε γίνεται. Του έχει κλείσει το μαγαζί».

Μία ακόμη παράμετρος για τους ειδικούς είναι η καταναλωτική συνείδηση των Γερμανών και η δράση των καταναλωτικών ενώσεων εκεί.

Συνδεθείτε στην ομάδα του Newspao.gr στο Viber
Δημήτρης Καραφώτης
Μια μεγάλη αγάπη -μέχρι τώρα- και αυτή είναι ο Παναθηναϊκός. Το αρχείο των εφημερίδων μετά από νίκες του Παναθηναϊκού είναι ένα από τα στοιχεία που μπορούν να πείσουν κάποιον για το τι σημαίνει Παναθηναϊκός για εκείνον. Επικοινωνία: dimitris.karafotis@newspao.gr
Ακολουθείστε τo Newspao.gr στο Google News