Η Παρτίζαν αντιγράφει το μοντέλο Παναθηναϊκού – Το σχέδιο για παγκόσμιο brand

Ένα διαφορετικό πρόσωπο επιδιώκει να δείξει η Παρτίζαν τα επόμενα χρόνια, με τον πρόεδρό της, Όστογια Μιγιάιλοβιτς, να προωθεί μια φιλόδοξη στρατηγική που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα δεδομένα του σερβικού μπάσκετ.

Η Παρτίζαν αντιγράφει το μοντέλο Παναθηναϊκού – Το σχέδιο για παγκόσμιο brand

Αντί να δει ένα οργανωτικό ζήτημα σαν πρόβλημα, αποφασίζει να το μετατρέψει σε ευκαιρία ανάδειξης του συλλόγου στο διεθνές μπασκετικό προσκήνιο. Το σκηνικό στη Σερβία είναι γεμάτο αμφισβήτηση.

Η Αδριατική λίγκα, άλλοτε αδιαμφισβήτητος θεσμός για τις ομάδες της περιοχής, αντιμετωπίζει έντονες επικρίσεις, ενώ παράλληλα η ομοσπονδία φέρεται να επεξεργάζεται σχέδιο για τη δημιουργία μιας νέας εγχώριας διοργάνωσης. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ο Ερυθρός Αστέρας βρίσκεται στο στόχαστρο για τις πολυάριθμες μεταγραφές ξένων παικτών, που δεν φέρουν σερβική υπηκοότητα.

Μέσα στη γενική αναταραχή, η Παρτίζαν μοιάζει να λειτουργεί σε τελείως διαφορετικό κλίμα. Η ομάδα ετοιμάζεται να γυρίσει σελίδα και να ακολουθήσει μια πορεία εξωστρέφειας, με σαφές πλάνο που αγγίζει το μάρκετινγκ, τη στρατηγική και φυσικά το ίδιο το αγωνιστικό πρόγραμμα.

Η αφορμή γι’ αυτό το διεθνές άνοιγμα ήρθε από μια υποχρεωτική αλλαγή έδρας. Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Υδατοσφαίρισης Ανδρών που θα διεξαχθεί στο Βελιγράδι από 10 έως 25 Ιανουαρίου 2026, κάνει απαγορευτική τη χρήση της «Belgrade Arena» εκείνο το διάστημα. Η Παρτίζαν, αντί να αναζητήσει μια προσωρινή λύση εντός της χώρας, αποφάσισε να κοιτάξει… εκτός συνόρων.

Ο σύλλογος σχεδιάζει να δώσει εντός έδρας αγώνες σε άλλες χώρες, επιλέγοντας προορισμούς που συνδέονται με τον σερβικό πολιτισμό, αλλά δεν έχουν παράδοση στο μπάσκετ. Στόχος, να έρθει πιο κοντά στη διασπορά και ταυτόχρονα να χτίσει ένα αναγνωρίσιμο διεθνές προφίλ. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μιγιάιλοβιτς:

«Δουλεύουμε πάνω σε σχέδια για να παίξουμε “εντός έδρας” αγώνες σε πόλεις εκτός Σερβίας – μέρη που δεν είναι γνωστά για το μπάσκετ, αλλά όπου έχουμε κάποιο δεσμό. Θα είναι ένα θέαμα για τις πόλεις αυτές, τη διασπορά μας και τους φιλάθλους μας».

Η Παρτίζαν δεν πρόκειται να μετακομίσει σε κάποιο μικρότερο κλειστό της Σερβίας, όπως το «Πιονίρ». Σύμφωνα με τον πρόεδρό της, το σκεπτικό δεν αφορά απλώς την εξεύρεση αγωνιστικής στέγης, αλλά την ανάδειξη ενός καινοτόμου project που «κανένας άλλος σύλλογος δεν έχει δοκιμάσει», όπως τόνισε ο ίδιος.

Ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί ποιοι ακριβώς προορισμοί θα φιλοξενήσουν τα ευρωπαϊκά παιχνίδια της Παρτίζαν, ούτε και το χρονικό πλαίσιο στο οποίο θα υλοποιηθεί το πλάνο. Οι επαφές είναι σε εξέλιξη και αφορούν διαφορετικά στάδια της διαδικασίας.

Η στρατηγική αυτή θυμίζει έντονα την πρόσφατη εξωστρεφή κίνηση του Παναθηναϊκού, ο οποίος στέλνει φέτος το τουρνουά «Παύλος Γιαννακόπουλος» στην Αυστραλία, ενώ ήδη προγραμματίζει μελλοντική επέκταση προς την Ασία. Η συμμετοχή της Παρτίζαν στο ίδιο τουρνουά φέτος θεωρείται από τους Σέρβους ως ένα πρώτο βήμα προς την υλοποίηση ενός παρόμοιου μοντέλου διεθνούς προβολής.

Στόχος είναι να εξελιχθεί η Παρτίζαν σε ένα σωματείο που θα ξεπερνά τα εθνικά στεγανά και θα αναδεικνύει το σέρβικο μπάσκετ παγκοσμίως. Οι προοπτικές είναι ευρείες, με το βλέμμα στραμμένο τόσο στην αύξηση του brand awareness, όσο και στα οικονομικά οφέλη. Ο ίδιος ο Μιγιάιλοβιτς αναφέρθηκε στο επόμενο στάδιο της στρατηγικής, που εμπλέκει τις δύο μεγαλύτερες αγορές του κόσμου:

«Δημιουργήσαμε ένα πρότζεκτ για να παρουσιάσουμε την Παρτιζάν παγκόσμια, ενώ παράλληλα εξασφαλίζουμε οικονομικά οφέλη για όλους. Εξετάζεται η Αμερική και η Κίνα για το 2027-28».

Διάβασε όλα τα νέα για το μπάσκετ του Παναθηναϊκού

Συνδεθείτε στην ομάδα του Newspao.gr στο Viber Ακολουθείστε τo Newspao.gr στο Google News
Δημήτρης Καραφώτης
Μια μεγάλη αγάπη -μέχρι τώρα- και αυτή είναι ο Παναθηναϊκός. Το αρχείο των εφημερίδων μετά από νίκες του Παναθηναϊκού είναι ένα από τα στοιχεία που μπορούν να πείσουν κάποιον για το τι σημαίνει Παναθηναϊκός για εκείνον. Επικοινωνία: dimitris.karafotis@newspao.gr