Το ΟΑΚΑ τα επόμενα χρόνια, θα γίνει «κόσμημα», όχι μόνο στο ευρωπαϊκό, αλλά και στο παγκόσμιο μπάσκετ.
Το όραμα του Δημήτρη Γιαννακόπουλου αρχίζει και παίρνει σάρκα και οστά, το ενδιαφέρον από χορηγούς είναι αυξημένο, δεν έχει δοθεί ονοματοδοσία ακόμα στο κλειστό του ΟΑΚΑ, χρησιμοποιείται ήδη για εμπορικούς λόγους το πάρκινγκ 5, «έκλεισε» το σπουδαίο ντιλ με την AKTOR και τελευταία με την Populous.
Η τελευταία συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον, όπως έχει αναφερθεί, πρόκειται για μια παγκόσμια δύναμη στην αρχιτεκτονική και άπαντες στον Παναθηναϊκό τρίβουν τα χέρια τους για το τι θα ακολουθήσει, όσον αφορά τη «μεταμόρφωση» της πράσινης έδρας στο Μαρούσι.
Την Populous την παρουσιάσαμε στο newspao.gr, με μια φωτογραφία από το «Stadium» της Τότεναμ, το ποδοσφαιρικό γήπεδο που βρίσκεται στο Λονδίνο, και είναι ένα από τα εντυπωσιακότερα στον πλανήτη. Οι πετεινοί έχουν κλέψει την παράσταση με την επιβλητική όψη του νέου τους γηπέδου και οι μελέτες έγιναν από την εταιρία που έσφιξε πρόσφατα, χέρια ο «Εξάστερος».
Η Populous είναι… popular, όπως «προδίδει» και το όνομα, σε όσους ασχολούνται με το χώρο της αρχιτεκτονικής, καθώς τα έργα μιλούν από μόνα τους. Τώρα, το πώς θα «εμπλακεί» με το κλειστό των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων, θα χρειαστεί λίγη υπομονή μέχρι να παρουσιαστεί το σχετικό πλάνο (κι αν θα αφορά, ίσως, την οροφή του ΟΑΚΑ).
Τα αποτελέσματα στο ΟΑΚΑ είναι ήδη εντυπωσιακά, αλλά όπως είπαν προ ολίγων μηνών, οι άνθρωποι της ΚΑΕ, ακόμα δεν έχει δει κανείς τίποτα!
Η Populous Holdings Inc. ιδρύθηκε το 1983, ως μέλος του HOK Group (είχε πρωτοσυστηθεί ως HOK Sports Venue Event), και απέκτησε την τωρινή της ονομασία τον Ιανουάριο του 2009.
Η αρχική ιδέα σχηματίστηκε από τον Τζέρι Σίνκοφ και διαδόθηκε ευρέως από τον Ρον Λαμπίνσκι (πέθανε την Πρωτοχρονιά του 2023 από μετωποκροταφική άνοια – FTD – σε ηλικία 85 ετών – όπως διαγνώστηκε και ο Μπρους Γουίλις), ο οποίος θεωρείται ως ο πρώτος αρχιτέκτονας της ιστορίας στον αθλητικό τομέα.
Οι έδρες της Populous εντοπίζονται στο Κάνσας (στις ΗΠΑ), στο Λονδίνο και στο Μπρισμπέιν (Αυστραλία). Οι δραστηριοποιήσεις της εταιρίες, αρχικά, αφορούσαν γήπεδα μπέιζμπολ με πρώτο έργο, στο Οριόλ Παρκ στη Βαλτιμόρη. Από το 1992 έως το 2012 η HOK Sport – Populous σχεδίασαν 14 στάδια από τη Major League, ενώ ανέλαβαν αργότερα και την ανακαίνιση 4άρων εξ αυτών.
Από τα μέσα της δεκαετίας του 90′ η Populous διείσδυσε και στο χώρο του NBA (συνεργάστηκε με τους Μπακς, τους Ράπτορς, τους Νάγκετς). Το μεγάλο στοίχημα, όμως, αποτέλεσε το ποδόσφαιρο (από τα 00’s και μετά), εκεί όπου η φαντασία των ιθυνόντων άρχισε να «ξεφεύγει» από τα συνηθισμένα στάνταρντς.
Η Άρσεναλ ήταν ο πρώτος μεγάλος «κολοσσός» του νησιού που εμπιστεύτηκε την Populous το 2006 για το Emirates Stadium. Πίσω από την «εκτόξευση» της Μάντσεστερ Σίτι, το 2015, συνέδραμε με τα πρωτότυπα σκίτσα της και η Populous, παρουσιάζοντας στο ευρύ κοινό το νέο… σπίτι των Πολιτών, το Etihad.
Δεκατρία χρόνια μετά τους «Κανονιέρηδες» , η Populous ανέλαβε μια άλλη πλευρά του Λονδίνου, την Τότεναμ και δημιούργησε το Stadium, το γήπεδο που άπαντες σηκώνουν τα χέρια ψηλά για τις αρχιτεκτονικές μελέτες.
Θαυμαστά είναι τα έργα της νέας συνεργαζόμενης εταιρίας του Παναθηναϊκού και στο NFL. Σε κάθε περίπτωση, το συγκεκριμένο ντιλ που «κλείνει» το Τριφύλλι θα είναι πρωτότυπο για τα ελληνικά δεδομένα. Την ίδια χρονική περίοδο, γίνονται και οι μελέτες των ιθυνόντων της Populous και για την ανακαίνιση της Τούμπας στη Θεσσαλονίκη.