[ads]
Κατηγορηματικός ότι όλο το πλήρωμα του Noor1 γνώριζε για τη μεταφορά ναρκωτικών εμφανίστηκε ο μάρτυρας, Γιώργος Αντωνάτος, τονίζοντας παράλληλα πως έχει αποδείξεις ότι δεν έγινε καμία επισκευή στο πλοίο.
[ads]
«Σαπιοκάραβο κι επικίνδυνο» χαρακτήρισε το Noor1 ο μάρτυρας Γιώργος Αντωνάτος, ο οποίος είναι ο μεσεγγυούχος στην Ελευσίνα που έχει αναλάβει τη φύλαξη του πλοίου. Ο ίδιος είπε ότι είχε προτείνει να το αγοράσει το 2012 για παλιοσίδερα και τόνισε πως έχει φωτογραφίες που αποδεικνύουν ότι στο πλοίο δεν είχε γίνει καμία επισκευή, παρά μόνο στο βαρούλκο και δύο πόρτες, γεγονός που καταδεικνύει ότι αυτό θα ήταν και το τελευταίο του ταξίδι. Ηταν κατηγορηματικός ότι είχε γνώση το πλήρωμα για το τι μετέφερε, καθώς όπως είπε για να βάλουν τις συσκευασίες των ναρκωτικών στο χώρο των δεξαμενών δεν γινόταν με κανέναν άλλο τρόπο παρά μόνο με το πλήρωμα, καθώς ο χώρος είναι στενός και η σκάλα για να κατέβεις επικίνδυνη και στενή. Πρόσθεσε δε ότι τα πληρώματα που μένουν για πολύ καιρό άνεργα, δέχονται να μεταφέρουν και παράνομα φορτία.
Ακολουθεί η κατάθεση του μάρτυρα:
-Είμαι ο μεσεγγυούχος του πλοίου που ανέλαβα τη φύλαξή του μετά από ενημέρωση της ασφάλειας Πειραιά.
Πρόεδρος: Ποια είναι η διαδικασία επιλογής, λόγω του ονόματός σας;
-Είμαστε μεγάλη εταιρία, αλλά θέλω να σας πω κάτι. Δεν με ξανακούσετε ποτέ μόλις τελειώσει αυτή η ιστορία. Παίρνω 4,80 το οχτάωρο και πρέπει να το ακούσουν όλοι αυτό, θα αποχωρήσω γιατί είμαι πέντε χρόνια απλήρωτος. Ανεβήκαμε στο πλοίο κι αρχίσαμε να κάνουμε προέλεγχο με το συνεργείο μου, που σημειωτέον είναι Έλληνες όλοι. Το πλοίο ήταν αραγμένο σε ένα περίεργο σημείο. Σίγουρα χρειάστηκε βοηθητικό σκάφος για να μπει εκεί. Κάποια λάτζα ή κάποια φορτιγίδα. Δεν έχω τον καπετάνιο ικανό να το κάνει μόνος του.
-Εχετε ξαναδεί το πλοίο;
-Ναι το ξαναείδα το 1012 γιατί ενδιαφερόμουν να το αγοράσω για παλιοσίδερα. Εχω φωτογραφίες για να δείτε την κατάσταση του πλοίου.
-Μάρτυρας μας έχει πει πως ήταν αξιόπλοο.
-Να έρθει μπροστά μου να το πει πως ήταν αξιόπλοο. Δεν είχε γίνει καμία επισκευή, εκτός από το βαρούλκο.
-Μας είπαν πως είχαν γίνει πολλές επισκευές στα Εμιράτα.
-Καμία! Με τη βοήθεια του Αγ.Νικολάου έφτασε το πλοίο σε εμάς. Το πλήρωμα γνώριζε την κατάσταση του πλοίου. Ηταν από κακή ως χείριστη. Το πλήρωμα ανάλογα με τις ανάγκες που έχει, αν είναι για πολύ καιρό άνεργοι, μπαίνουν ακόμα και σε σαπιοκάραβα.
-Με τόσο κακοδιατηρημένα πλοία, είθισται να μεταφέρουν φορτία;
-Τέτοια πλοία πάντα είναι το τελευταίο δρομολόγιο αυτό που κάνουν. Αν σκάσουν, δεν ξαναμπαίνουν ποτέ, με τίποτα στη θάλασσα.
-Τι φορτία μεταφέρουν;
-Από νόμιμα, μέχρι παράνομα.
-Αλλος μάρτυρας μας είπε ένα ποσό που θα ήθελε για να επισκευαστεί το πλοίο. Τι ποσό χρειαζόταν κατά τη γνώμη σας;
– Από 300-500.000 ευρώ.
-Όχι με λιγότερα;
-Με τίποτα.
-Δηλαδή δεν ήταν αξιόπλοο;
-Μπορώ να σας το αποδείξω. Να περάσουμε πάνω στο πλοίο, να δείτε. Αν μπορεί κάποιος να περπατήσει με αυτό το πλοίο. Ακόμα και η κουβέρτα του πλοίου ήταν σάπια, όλο τρύπες. Επειδή ξεφόρτωσα εγώ το πλοίο, θα σας πω τί είχαν κάνει. Ηταν «σαβουρωμένο» το πλοίο μπροστά με θαλασσινό νερό κι από πάνω είχαν ρίξει δύο βαρέλια πετρέλαιο για να δείχνει ότι είναι φορτωμένο πετρέλαιο, αλλά ήταν νερό θαλασσινό. Ετσι κοροϊδεύουν τις αρχές ότι μεταφέρουν πετρέλαιο.
Εισαγγελέας: Προοριζόταν να επαναναυλωθεί το πλοίο από την Πάτρα και να πραγματοποιεί μεταφορές από Λιβύη προς Ρίο-Πατρών; Επειδή το είδατε, είχε τις λειτουργικές ικανότητες να πραγματοποιεί τέτοια ταξίδια;
-Το πλοίο μπορούσε να μεταφέρει μέχρι 800 τόνους. Το μόνο που είχαν κάνει εκτός από το βαρούλκο, είχαν αλλάξει τις δύο πόρτες.
-Τι είδους επισκευές ήταν απαραίτητες για ένα ταξίδι μέχρι την Ελλάδα;
-Είχαν επισκευάσει το βαρούλκο και στη μηχανή είχαν αλλάξει κάποιες σωληνώσεις.
-Για να ταξιδέψει από τα Εμιράτα μέχρι την Ελλάδα, αυτά επαρκούσαν για άλλα ταξίδια;
-Οχι.
-Οι δεξαμενές πώς ήταν;
-Ηταν αχρησιμοποίητες.
-Πόσοι τόνοι μεταφέρθηκαν στα ΕΛΠΕ; Εσείς το γνωρίζετε γιατί μεταφέρετε το πλοίο.
-Το μόνο που ξέρω είναι ότι τα πετρέλαια ήταν πιο καθαρά από πίσω. Ενώ τα μπροστινά ήταν με νερό κι άλλα κατάλοιπα. Οι δεξαμενές ήταν τόσες σκουριασμένες που δεν μπορούσαν να μεταφέρουν καύσιμα.
-Δεν δεχόταν επισκευές;
-Οχι, για μένα ήταν τέλος ζωής. Δεν θα συνέφερε τον πλοιοκτήτη να του κάνει επισκευάσει. Από τότε που έφυγε το πλοίο από την Ελευσίνα, δεν είχε γίνει καμία επισκευή και μπορώ να σας το δείξω με φωτογραφίες. Μόνο αν έπεφταν 400.00 ευρώ για να μαζέψουν το πλοίο, θα μπορούσε να γίνει ικανό για να κάνει ταξίδι. Αλλά μόνο μετά από επισκευή. Ηταν πλοίο του 1963.
-Εσείς θα επιλέγατε άλλο πλοίο;
-Σας είπα, θα προτιμούσα να το δώσω για παλιοσίδερα και να συμπληρώσω για να πάρω ένα άλλο καλύτερο. Αυτό είναι κανόνας στη ναυσιπλοΐα. Είναι αδιανόητο να στέλνει κάποιος χρήματα για να επισκευαστεί ένα τέτοιο πλοίο. Το συγκεκριμένο πλοίο δεν βλέπω να μπορεί να διατηρείται περισσότερο από ένα χρόνο στην επιφάνεια της θάλασσας.
-Θα συνέφερε κάποιον να το πουλήσει για παλιοσίδερα;
-Ναι. Το πλοίο έχει μεγάλη ιστορία, από το 1963 έχει αλλάξει πολλές ονομασίες.
-Είναι εφικτή η μεταφορά ναρκωτικών με αυτό το πλοίο;
-Ναι, γιατί στην άκρη του πλοίου είχε ένα γερανάκι και πρόσφατα είχαν συντηρήσει το γερανάκι αυτό.
-Μας λέτε δηλαδή ότι έγιναν οι απαραίτητες επισκευές μόνο για να πραγματοποιηθεί αυτό το ταξίδι.
-Ναι.
-Από εκεί και πέρα οι επισκευές ήταν χρονοβόρες και ασύμφορες.
-Ναι.
-Οι επισκευές βοήθησαν στην εκτέλεση του ταξιδιού ή ήταν αμελητέες;
-Στο βαρούλκο βοήθησε, όσο για τις σωληνώσεις που αλλάχθησαν χρειάζονταν για να ψύχεται η μηχανή.
-Το πλήρωμα είχε επίγνωση των γεγονότων;
-Από τη στιγμή που φορτώνεται το πλοίο, είχε επίγνωση της κατάστασης, αλλά όχι τί θα γίνει μετά. Οταν φορτώνουν ένα πλοίο γνωρίζουν ότι δεν είναι ζάχαρη.
-Πού το στηρίζετε αυτό;
-Δεν σας πονηρεύει ότι από τη στιγμή που αυτό είναι δεξαμενόπλοιο, κάτι άλλο μεταφέρει; Και γιατί κάνει προμήθεια πετρελαίου εν πλω. Επίσης τα γράμματα με το όνομα του πλοίου ήταν τόσο μικρά που αμέσως σε πονήρευε ότι κάτι γίνεται. Το όνομα του πλοίου ήταν πατημένο με το χέρι, αυτό υποδηλώνει ότι κάτι δεν πάει καλά. Σου γεννάει υποψία, υπήρχε γνώση του πληρώματος ότι κάτι συμβαίνει. Η γενική εικόνα στο πλοίο ήταν ότι κάτι δεν πάει σωστά. Για να βάλει κάποιος τις συσκευασίες των ναρκωτικών μέσα στο πλοίο, δεν γινόταν αλλιώς, παρά μόνο με το πλήρωμα. Είναι στενός ο χώρος και η σκάλα για να κατέβει κανείς κάτω επικίνδυνη και στενή. Μόνο κάποιος που γνωρίζει πολύ καλά μπορεί να το κάνει.
Δικαστής: Για να αγοράσετε το 2012 το πλοίο για παλιοσίδερα, πόσα θα δίνατε;
-Περίπου 90.000 ευρώ.
Πριν από τον μάρτυρα Αντωνάτο κατέθεσε στο δικαστήριο ο αξιωματικός του λιμενικού, Ιωάννης Μαλανδράκης, διοικητής ασφαλείας του λιμεναρχείου Ελευσίνας, ο οποίος είχε κάνει έλεγχο στο Noor1, δέκα μέρες μετά τον κατάπλου στο λιμάνι. Ο μάρτυρας είπε ότι από τις 9 Ιουνίου που ήρθε το πλοίο μέχρι τις 19 που ανέβηκαν πάνω κι έκαναν έλεγχο και τον πληροφόρησαν από την κεντρική διεύθυνση ότι το πλοίο σχετίζεται με ναρκωτικά, κανένας δεν ήξερε ότι μεταφέρει ναρκωτικά.
Ειδήσεις για τον Παναθηναϊκό
- Ανέβασε Γιαννακόπουλο ο Σαρπ Αταμάν με φόντο το μέλλον (pic)
- Παναθηναϊκός: Οι τρεις λόγοι που ντύνει στα πράσινα τον Λιάβα
- Βόμβα: «Πιθανό να φορέσει πράσινη φανέλα ο Βασίλιε Μίσιτς» (vid)
- Γιαννακόπουλος: Αινιγματικό μήνυμα σε Μπετσίροβιτς!
- Λεσόρ: Οι «χρυσές» απολαβές στο νέο συμβόλαιο με τον Παναθηναϊκό