Γιαννουσάκης: «Θα πω ποιος έφερε το Noor1»!

[ads]

Νέες αποκαλύψεις στη σημερινή δίκη του Noor1 για τον χρηματοδότη του πλοίου, ενώ ο μάρτυρας Γιώργο Μανέτας και ο κατηγορούμενος Γιαννουσάκης κατήγγειλαν απειλές από τον Μπουρδούβαλη. 

Ο ναυτιλιακός πράκτορας Γιώργος Μανέτας που είχε καταθέσει την προηγούμενη εβδομάδα κλήθηκε εκ νέου σήμερα στη δίκη του Noor1 και μίλησε για απειλές που δέχεται από τον κατηγορούμενο Γιώργο Μπουρδούβαλη, ενώ προχώρησε και σε άλλες σημαντικές αποκαλύψεις. Απειλές μάλιστα από το ίδιο πρόσωπο κατήγγειλε κι ο κατηγορούμενος Γιαννουσάκης, κάνοντας μάλιστα λόγο για τέσσερις Ρώσους που πήγαν να τον μαχαιρώσουν στη φυλακή!

Στην αρχή της κατάθεσης του, ο Μανέτας υποστήριξε ότι άνθρωποι στο Ντουμπάι με τους οποίους μίλησε του είπαν ότι ο Μπουρδούβαλης απειλεί για να μην του δώσουν άλλα στοιχεία. Ο μάρτυρας αναφέρθηκε στο ναυλοσύμφωνο, συγκεκριμένα στο έγγραφο που δεν υπάρχει στη δικογραφία, από το οποίο θα προέκυπτε ποιος πλήρωσε τα έξοδα της διέλευσης του Σουέζ. Μάλιστα προέκυψα νέα στοιχεία, τα οποία δείχνουν εκείνος που ανέλαβε τα έξοδα για τη διέλευση και την πετρέλευση του πλοίου, ήταν κι αυτός που αγόρασε τα ναρκωτικά.

Διαβάστε αναλυτικά τους διαλόγους: 

Εισαγγελέας: Μπορεί να περάσει κάποιος χωρίς να έχει στην κατοχή του ναυλοσύμφωνο;
-Μάρτυρας: Οχι, πρέπει να υπάρχει. Μπορεί όμως να συμβεί το εξής: Οταν το βαπόρι δεν είναι αξιόπιστο μπορεί να ζητηθεί το ναυλοσύμφωνο μετά από τις επισκευές.

Τότε ο κ.Μανέτας έριξε βόμβα στο δικαστήριο λέγοντας: Υπάρχει όμως κι ένα άλλο θέμα που είναι η πετρέλευση του πλοίου. Ποιος την έκανε; Είναι πολλά τα έξοδα για να φύγει το πλοίο, χρειάζονται καύσιμα, χρειάζονταν περισσότερα από 100.000 δολάρια για να αποπλεύσει το Noor1.
-100.000 δολάρια; Αυτό που μας λέτε είναι καινούργιο.
-Τη γνώμη μου λέω.
-Δηλαδή κάποιος πλήρωσε 100.000 δολάρια για να αποπλεύσει το πλοίο;
-Ναι. Δώσαμε εμείς 5-10 τόνους για να μπορέσει να αποπλεύσει. Αλλά σίγουρα έγινε ανεφοδιασμός του πλοίου εν πλω. Γι’ αυτό πήρε και τα μεγάλα μπαλόνια, για να μπορεί να κάνει ανεφοδιασμό εν πλω.

-Πρόεδρος: Πήρε καύσιμα κι αλλού το πλοίο;
-Δεν μπορούσε αλλιώς να φτάσει. Σίγουρα προμηθεύτηκε κι εκτός Εμιράτων, εν πλω και σίγουρα κάποιος πλήρωσε. Πολλές φορές βρίσκουν πετρέλαιο πιο φθηνό εν πλω.
Εισαγγελέας: κανείς δεν ξέρει ποιος πλήρωσε;
-Εγώ δεν γνωρίζω.
-Έχουμε ένα πρόσθετο έξοδο όμως; Γιατί όταν έφτασε το πλοίο στο Σουέζ, μας είπε εδώ ο κ.Γιαννουσάκης την προηγούμενη φορά ότι χρειάζονται περισσότερα από 120.000 δολάρια για να περάσει τη διώρυγα.
-Ναι.

Εκείνη τη στιγμή από τους αλλοδαπούς κατηγορούμενος έγινε αναταραχή και ζητήθηκε ασθενοφόρο γιατί ένας από τους Ινδούς αιμορραγούσε ασταμάτητα από τη μύτη. Μάλιστα οι συγκρατούμενοι του είπαν πως αιμορραγούσε πέντε ώρες τώρα και ήταν αβοήθητος. Η πρόεδρος ζήτησε να τον βοηθήσουν να μεταφερθεί έξω. 

«Ποιος πλήρωσε για την πετρέλευση του πλοίου»

Εισαγγελέας: Στις ερωτήσεις που σας είχα κάνει μας είχατε πει ότι σας είχαν δώσει 40.000 δολάρια  για το πλοίο.
-Ναι, για τις επισκευές γιατί δεν μπορούσε να αποπλεύσει. Μας είχατε πει πως ήταν 40.000 δολάρια για τις επισκευές και για τα έξοδα ρυμούλκησης. Οχι και για τη διέλευση από το Σουέζ…Τώρα μας λέτε ότι χρειάζονταν επιπλέον 100.000 δολάρια και για τον απόπλου το πλοίου.
-Ναι.
Πρόεδρος: Ποιος πλήρωσε τόσα χρήματα για να γίνει η πετρέλευση του πλοίου;
-Μπορούσε να έχει μετρητά μαζί του ο πλοίαρχος. Αλλά θα μπορούσε να τα πληρώσει και κάποιος απ’ έξω. Ο μάνατζερ ή οι ιδιοκτήτες δίνουν κάποιες φορές πολλά λεφτά στον καπετάνιο, ο οποίος τα έχει στο βαπόρι για τα καύσιμα.
Εισαγγελέας: Μας είπατε πως εσείς τους εφοδιάσατε με πέντε τόνους στη Ντουτζέιρα. Μέχρι πού θα έφτανε με αυτά;
-Μέχρι το Ομάν.
-Επομένως οπωσδήποτε εφοδιάστηκε καύσιμα. Δεν μας τα είπατε αυτά την πρώτη φορά. Μας είχατε πει ότι πήρατε 40.000 δολάρια για τις επισκευές κι ότι έμεινε ένα υπόλοιπο, 22.578 δολάρια για τη διέλευση του πλοίου.
-Οχι, γράφτηκε λάθος.
-Τώρα ξεκαθαρίσει το πράγμα. Μάθατε ποιος πλήρωσε τα έξοδα για τη διέλευση του πλοίου;
-Αυτός ο Αντέλ (ο Αιγύπτιος πράκτορας).
-Τι ρόλο παίζει αυτός ο Αντέλ;
-Κάνει επιθεωρήσεις πλοίων και είναι και ναυτιλιακός πράκτορας της Αιγύπτου.
-Πώς συνδέεται με την υπόθεση;
-Κάπτεν Αντέλ τον φωνάζουν, είναι προσωπικός φίλος του Μπουρδούβαλη. Οποιος θέλει να περάσει από το κανάλι του Σουέζ, το περνάει ο κύριος Αντέλ.
-Πώς συνδέεται με την υπόθεση;
-Οποιος τον γνωρίζει και θέλει να πάρει καλύτερη τιμή, συνεργάζεται με τον κάπτεν Αντέλ που έχει πολλές γνωριμίες και συνδέεται με τον πράκτορα στο Σουέζ.
Μπορεί να είναι και μέτοχος ο ίδιος στην εταιρία του Σουέζ. Εχει περάσει πολλά βαπόρια. Ο κάπτεν Αντέλ έχει παντρευτεί με τη Νάντια, που δούλευε στο γραφείο του Γιαννουσάκη. Έχουν παντρευτεί εδώ και δύο μήνες. Οποιοι ήθελαν να επιθεωρήσουν βαπόρι κάτω από το βαπόρι, φώναζαν τον κ.Αντέλ.
-Είναι πρόσωπο υψηλού κύρους;
-Δεν ξέρω.
-Θα μπορούσε να εγγυηθεί να περάσει το πλοίο χωρίς να καταβληθούν τα χρήματα;
-Τα χρήματα πληρώθηκαν σίγουρα. Δεν περνάει καράβι χωρίς να πληρώσει.
-Αυτή η καθυστέρηση του πλοίου που έμεινε 15 μέρες στο Σουέζ, πού οφείλεται; Στην κακή κατάσταση του πλοίου ή στο ότι υπήρχε πρόβλημα με το ποιος θα πληρώσει τα χρήματα;
-Νομίζω το δεύτερο, το ποιος θα πληρώσει τα χρήματα για το κανάλι. Κατά 99% αυτή ήταν η αιτία. -Μπορούσαν τα 120.000 δολάρια να δοθούν για τη διέλευση του πλοίου χωρίς να το πάρει είδηση κανείς;
-Ναι, θα μπορούσαν.
-Πώς;
-Ή κάποιος τα έδωσε ή τα έδωσε ο ίδιος ο πλοίαρχος, ο οποίος μπορεί να έχει μετρητά. Αλλά δεν μπορεί ο πλοίαρχος κατευθείαν, πάλι πρέπει κάποιος πράκτορας να μεσολαβήσει. Πάντως σε τέτοιες περιπτώσεις ο καπετάνιος φέρνει χρήματα μαζί του. Εχει συμβεί να δίνουν και 200.000 δολάρια σε πλοίαρχο.
-Η τροφοδοσία του πλοίου γίνεται εν πλω;
-Ναι.
-Σήμερα μας ξεκαθαρίσατε πολλά. Πώς σχολιάζετε κάτι που είπε ο Καλαφάτης για σας. Οτι το πλήρωμα το τοποθέτησε ο Μανέτας. Δηλαδή σας ζήτησε ο Μπουρδούβαλης να του βάλετε πλήρωμα.

Δεν απάντησε ο μάρτυρας.
Εισαγγελέας: Υπήρχε κάποιο πρόσωπο προτίμησης του Καλαφάτη στο πλοίο;
-Οχι, ποτέ, θα το ξέραμε.
-Ο ίδιος ο Καλαφάτης έχει πει στην κατάθεσή του ότι σας ζήτησε να μπει στο πλοίο ο Κουμάρ ως μηχανικός.

«Εβαλε Ρώσους να με μαχαιρώσουν»

Στο σημείο αυτό σηκώθηκε ο κατηγορούμενος Μάκης Γιαννουσάκης που είπε: Θέλω να καταγγείλω ότι δέχτηκα απειλές από τον κ.Μπουρδούβαλη μέσα στη φυλακή. Εχω κάνει επίσημη καταγγελία ότι το Δεκέμβριο έβαλε τέσσερις Ρώσους να με μαχαιρώσουν. Το δήλωσα στον αρχιφύλακά μου, το κατέθεσα κι επίσημα. Γι’ αυτό με πήγαν στις φυλακές ανηλίκων στην Αυλώνα. Το ίδιο έχει πει κι ο Καλαφάτης, ότι απειλήθηκε από τον κ.Μπουρδούβαλη.

Πρόεδρος: Μήπως κάποιος άλλος εμφανίζεται ως Μπουρδούβαλης κι απειλεί;
-Οχι, εγώ καταγγέλω ότι ήρθαν τέσσερις Ρώσοι εξ ονόματός του και με απείλησαν. Το ίδιο συνέβη και με τον Καλαφάτη. Θέλω να πω ότι σήμερα τα πράγματα μπήκαν σε μία βάση πραγματική και μπορούμε έτσι να βρούμε ποιος έφερε τα ναρκωτικά. Γι’ αυτό επιμένω και ρωτάω πού είναι η απόδειξη για τη διέλευση του πλοίου. Εγώ πιστεύω ότι η απόδειξη κόπηκε στο όνομα της “Axia” (σ.σ. εταιρία του Φάρου). Το ερώτημα είναι γιατί ένα καράβι που στοιχίζει 150.000 δολάρια, κάποιος άνθρωπος ξόδεψε τουλάχιστον 500.000 δολάρια για να το φέρει στην Ελλάδα. Το μοναδικό στοιχείο για να μπορέσετε να βρείτε ποιος κρύβεται πίσω από τα ναρκωτικά, είναι το αποτύπωμα του χρήματος. Γι’ αυτό ζητάω την απόδειξη από την πρώτη στιγμή. Ο κ.Μανέτας πριν μίλησε για πρώτη φορά για την Νάντια και θέλω να πω αυτή την επέβαλε ο Μπουρδούβαλης για να εξυπηρετήσει τον Αντέλ.

Το άλλο που θέλω να τονίσω είναι σχετικά με τα μπαλόνια κι έχει σημασία αυτό. Το καράβι αυτό δεν χρειάζεται μπαλόνια. Εχει 50 περιμετρικά λάστιχα από νταλίκα.

Πρόεδρος: Ρωτήσαμε τον κ.Μανέτα αν χρειάζεται μπαλόνια.
-Εχει σημασία το θέμα με τα μπαλόνια και θα σας πω το γιατί. Αν το Noor1 ήθελε να πλευρίσει  για να πάρει καύσιμα εν πλω, θα τα είχε κρεμασμένα. Αρα το  Noor1 δεν χρειαζόταν κρεμασμένα μπαλόνια για τη δουλειά που ήθελε να κάνει.  Τα μπαλόνια μεταχειρισμένα κοστίζουν 40.000 δολάρια, δηλαδή ένα καράβι που στοιχίζει 150.000 δολάρια, αγόρασε μπαλόνια που στοιχίζουν τόσο πολύ;

Μπουρδούβαλης: Υπάρχει απόδειξη ότι τα συγκεκριμένα μπαλόνια, κόστισαν μόνο 61.000 ντίρχανς (περίπου 12 χιλ. ευρώ).
Μανέτας: Εμείς από τον Μπουρδούβαλη μάθαμε ότι το πλοίο θέλει μπαλόνια. Ο Καλαφάτης δεν ανακατεύτηκε με τα μπαλόνια.
Πρόεδρος: Χρησιμοποιήθηκαν;
-Μανέτας: Δεν ξέρω.
Γιαννουσάκης: Ο κ.Μανέτας λέει ότι έστειλε 40.000 δολάρια για να επισκευαστεί το πλοίο μέχρι το Ομάν. Το πλοίο παρουσίασε συνεχείς βλάβες και χρειάστηκαν για την επισκευή του τουλάχιστον 100.000 δολάρια. Επιπλέον το καράβι καίει 2,2 τόνους πετρέλαιο την ημέρα. Οταν ο τόνος κοστίζει 1.200 δολάρια και η γεννήτρια του καραβιού καίει μόνο 5,8 τόνους, είναι πολλά τα χρήματα… Από το ταξίδι, το πλοίο ήταν σε πλεύση 25 μέρες. Κάποιος που βάζει τα εκατομμύριά του για να αγοράσει ναρκωτικά, δεν λυπάται να δώσει 150.000 δολάρια για τη διέλευση του πλοίου.
Πρόεδρος: Τί εννοείτε;
-Το τί εννοώ το κρατάω για την απολογία μου. Ο  κ.Μανέτας μας είπε ότι έστειλε 40.000 δολάρια για να φτάσει το καράβι στο Ομάν κι ότι περίσσεψαν 22.578 δολάρια κάβα για το πέρασμα. Λογιστικός είναι ο λόγος που το αναφέρω. Για ένα πλοίο σαν το Noor1 που έχει μόνο μία μηχανή, για να φρενάρει, χρειάζονται δύο ρυμουλκά για να το κρατήσουν πίσω. Τα δύο ρυμουλκά κοστίζουν 54.000 δολάρια. Για να περάσει το καράβι το κανάλι χρειάζονται 17-18 ημέρες κι από αυτές οι δέκα είναι νύκτα. Αυτός ήταν ο λόγος που μίλησα για πλευρικά φώτα. Αν το πλοίο δεν έχει πλευρικά φώτα και το Noor1 δεν διαθέτει, χρειάζονταν τέσσερα ρυμουλκά, άρα 108.000 δολάρια.

Μπουρδούβαλης: Δύο ρυμουλκά χρειάστηκαν για το Noor1.
Γιαννουσάκης: Μπορεί να πήρε δύο ρυμουλκά γιατί βάλατε τον άνθρωπό σας. Με όλα αυτά που αναφέρω έχουμε ξεπεράσει τις 400.000 δολάρια.

«Θα πω στην απολογία μου ποιος έφερε το πλοίο»

Πρόεδρος: Είναι πάρα πολλά τα χρήματα.
Γιαννουσάκης: Οχι πάρα πολλά κ.πρόεδρε, συγκεκριμένα. Περισσότερα από 400.000 δολάρια. Δεν ήταν οικονομικοί οι λόγοι που έμεινε το πλοίο στο Σουέζ. Το γιατί θα το πώ στην απολογία μου.
Πρόεδρος: Ποιος έφερε το πλοίο;
-Γιαννουσάκης: Ο κ.Μπουρδούβαλης, το έχω ήδη καταθέσει στην ανακρίτρια. Λένε ότι καταφέρομαι εναντίον του Μπουρδούβαλη. Δεν καταφέρομαι, αυτή είναι η αλήθεια. Το ελάττωμα που έχει η διαδικασία στο δικαστήριο, είναι ότι κανένας δεν γνωρίζει ναυτιλιακά. Ούτε το δικαστήριό σας, ούτε οι συνήγοροι.  Αν ένας συνήγορος ρωτήσει κάτι και πάρει την απάντηση, επειδή δεν ξέρει ναυτιλιακά, δεν θα ξέρει να κάνει την επόμενη ερώτηση. Κάθε πλοίο λειτουργεί με χαρτιά. Υπάρχει μία ντουλάπα έγγραφα σε κάθε πλοίο, το Σουέζ έχει τιμολογήσει την “Axia”, την εταιρία του Φάρου, γιατί πρέπει να εμφανίζει μία έννομη σχέση. Κάποιος ξόδεψε πάνω από 400.000 δολάρια στην υπόθεση αυτή. Αυτός έχει και τα ναρκωτικά.

Μπουρδούβαλης: Οσον αφορά το πετρέλαιο, υπάρχει στη δικογραφία ότι παραγγέλθηκε πετρέλαιο.    Υπάρχει κατάθεση του πρώτου μηχανικού του πληρώματος, που μιλάει για τα μπαλόνια. Πώς μπλέκουν εμένα;
Μανέτας: Χτες έκαναν πάνω από 45 τηλέφωνα σε συνεργάτες του Μπουρδούβαλη για να ρωτήσω για τα μπαλόνια κι όλοι μου είπαν ότι τα ζήτησε ο Κουμάρ κατ’ εντολή Μπουρδούβαλη.
Μπουρδούβαλης: Να ερωτηθεί.

Πρόεδρος προς τον κατηγορούμενο αλλοδαπό που ήταν μηχανικός του πλοίου: Τί λειτουργικά έξοδα είχε το πλοίο;
-Περίπου δύο τόνους πετρέλαιο την ημέρα.
-Ποιος σας είπε να πάρετε τα μπαλόνια;
-Δεν μίλησα με κανέναν για τα μπαλόνια και δεν είναι η δουλειά μου να ζητάω μπαλόνια. Εγώ είμαι κάτω στη μηχανή, όχι πάνω.

Μανέτας: Οταν πήραν τηλέφωνο στην εταιρία, ζήτησαν πώς μπορούσαν να πάρουν μεταχειρισμένα μπαλόνια;
Πρόεδρος: Ποιος το ζήτησε;
-Ο συνεργάτης του Μπουρδούβαλη.
Μπουρδούβαλης: Οταν μπήκα στη φυλακή ήρθε ο Μάκης Γιαννουσάκης, μου έφερε ένα στρώμα και μου είπε ότι εγώ είμαι αφεντικό εδώ. Με συκοφαντεί που λέει ότι έστειλα ανθρώπους να τον σκοτώσουν. Χρωστούσε 200.000 ευρώ στον Καλαφάτη, γι’ αυτό έφυγε από τη φυλακή.

Exit mobile version