Noor1: Ποιον έδειξαν ως ναυλωτή
[ads]
Τον κατηγορούμενο Γιώργο Μπουρδούβαλη «έδειξε» ως βασικό ναυλωτή του πλοίου Noor1 ο ναυτιλιακός πράκτορας Γιώργος Μανέτας, ο οποίος καταθέτει από το πρωί, στη δίκη του τριμελούς Εφετείου κακουργημάτων Πειραιά, που έχει μεταφερθεί στο Εφετείο Αθηνών.
[ads]
Όπως είπε ο μάρτυρας, ο οποίος έχει εταιρία πρακτόρισης κι επισκευής πλοίων στο λιμάνι του Τζέιρα στο Ντουμπάι, δόθηκαν περίπου 500.000 ντίρχανς (σ.σ. περίπου 100.000 ευρώ) για την πρακτόριση και συνεχείς επισκευές του πλοίου, για να φτάσει μέχρι το Σουέζ, όταν η αξία του ήταν πολύ μικρότερη. Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στην κατάθεσή του, είπε πως: «Εγώ αν μπορούσα θα τους έλεγα: Τι κάνετε εδώ, αυτό είναι ερείπιο”».
Το πρακτορείο του συνεργάζεται με 23 τουριστικά γραφεία κΕλλάδα και 53 σε όλο τον κόσμο. Εξήγησε μάλιστα ότι χωρίς ναυτιλιακό πράκτορα δεν μπορεί να φορτώσει κανένα πλοίο. Σε ερωτήσεις της προέδρου για το πλήρωμα απάντησε ότι το κλείνει η εταιρία που διαχειρίζεται πληρώματα κι όχι ο ναυτιλιακός πράκτορας.
Ο μάρτυρας παράλληλα ίπε ότι για τον Γιώργο Μπουρδούβαλη οτι είχε πολύ σοβαρή θέση στην εταιρία Horaison. Πρόσθεσε πως συνεργάζονταν για 17 μήνες και τον ήξερε πολύ καλά, από παλιά ως καπετάνιο, είχε καθήκοντα αρχιπλοιάρχου. Σημείωσε δε πως ερχόταν στξ Τζέιρα με πολλούς Έλληνες φίλους του.
«31 Μαρτίου ή 1η Απριλίου, πρωινές ώρες, μου τηλεφώνησε στο προσωπικό μου τηλέφωνο, ο κατηγορούμενος Παντελής Καλαφάτης. Μου είπε ότι είμαι ο κάπτεν Καλαφάτης, μου έδωσε το τηλέφωνο σου ο κ.Μπουρδούβαλης που ενδιαφέρεται για το βαπόρι. Μου είπε ότι σε άλλο λιμάνι είναι πολλά τα χρήματα για την πρακτόριση και του είπα ότι θέλω να προσπαθήσουμε να το βάλουμε εδώ. Του είπα ότι θα προσπαθήσω να το βάλω σε τόπο και μου ζήτησε αλλαγή πληρώματος κι επισκευή. Μου έδωσε την εντύπωση ότι δεν είχε χρήματα να μου στείλει ο ίδιος (ο Καλαφάτης). Είπα στον διευθυντή μας να μην κάνει καμία εργασία, αν δεν δώσει προκαταβολή. Τελικά ο κ.Καλαφάτης είπε στον διευθυντή να πάει στα γραφεία της Horaison (η εταιρία του Μπουρδούβαλη) να παραλάβει 40.000 ευρώ από τον Μπουρδούβαλη γιατί ενδιαφέρεται να ναυλώσουν το πλοίο. Στείλαμε έναν οδηγό ο οποίος παρέλαβε τα χρήματα κι έγινε η πρακτόριση του πλοίου»,ανέφερε στη συνέχεια της κατάθεσής του, για να ακολουθήσει ο διάλογος με την πρόεδρο.
-Πρόεδρος: Απλό ποιον τα παρέλαβε;
-Μάρτυρας: Από τον Μπουρδούβαλη.
-Επισκευάστηκε το πλοίο πολλές φορές; Για πείτε μας για τις ζημιές, αυτό θα θέλαμε να μάθουμε.
-Στο λιμάνι του Αντμαν παρουσιάστηκαν προβλήματα στο πλοίο, στείλαμε δύο άτομα. Η κύρια μηχανή επισκευάστηκε από το άτομο που στείλαμε εμείς, όμως έγινε αποκατάσταση μαζί με κάποιες άλλες επισκευές κι από άλλη εταιρία. Σε ραντάρ και ηλεκτρονικά συστήματα, όχι βαριές εργασίες.
-Πότε;
-Τέλη Μαρτίου μέχρι 10 Απριλίου (’14).
-Για τη βλάβη στο πλοίο ποιος σας είπε;
-Ο κ.Καλαφάτης πήρε τηλέφωνο, με αυτόν συνεννοήθηκα. Ρώτησα τον Μπουρδούβαλη, τα χρήματα τα έδωσε ο Καλαφάτης; Και μου απάντησε κάποιος κύριος Βασίλης που δίνει τα χρήματα ότι θέλει να ναυλώσει το πλοίο. Αυτός είναι που έδωσε τα 500.000 ντίρχανς για το πλοίο. Δεν ξέρω κάτι άλλο, γνωρίζω όμως από άλλη συνεργασία ότι ο κ.Μπουρδούβαλης όταν ένα πλοίο αργούσε να πληρώσει, τα έβαζε ο ίδιος και του έκοβα απόδειξη. Εμας δεν μας ενδιαφέρει ποιος έδινε τα χρήματα, αλλά να τα πάρουμε. Οταν λάβαμε τα χρήματα από τον Μπουρδούβαλη ρώτησα αν το βαπόρι μπορούσε να γίνει αξιόπλοο κι ο Μπουρδούβαλης μου απάντησε πως εγώ έχω υποχρέωση να φτάσει στη Ράδα της Αιγύπτου. Από τα χρήματα που πήρα, 40.000 δολάρια εστάλησαν σε πράκτορα της Αιγύπτου για να γίνουν επισκευές εκεί.
Πρόεδρος: Γιατί μέχρι την Αίγυπτο;
-Δεν ξέρω, εγώ γνωρίζω ότι οι πρώτες ζημιές πληρώθηκαν από τον κ.Μπουρδούβαλη.
-Απόδειξη κόπηκε;
-Εκεί απαγορεύεται να μην κόψουμε απόδειξη. Κόπηκε απόδειξη για 150.000 ντίρχανς.
-Σε ποιανού το όνομα;
-Η απόδειξη έγραφε Noor1 εκ μέρους Μπουρδούβαλη ή Καλαφάτη.
-Στην κατ’ αντιπαράσταση εξέτασή σας είχατε πει ότι δεν ήθελε ο Μπουρδούβαλης να κόβονται αποδείξεις στο όνομά του. Μας τα λέτε αντιφατικά. Σε προηγούμενη κατάθεσή σας είχατε πει ότι ήθελε απόδειξη.
-Ηθελε απόδειξη, αλλά στείλαμε δύο φορές χρήματα σε έναν υποπράκτορα. Στις αποδείξεις που στέλναμε στον υποπράκτορα δεν ήθελε να μπαίνει το όνομά του, γι’ αυτό κόπηκε η απόδειξη στον Καλαφάτη.
-Αλλη επισκευή έγινε;
-Οταν έφυγε το πλοίο από το Αντμάν, μετά από δύο μέρες έλαβα τηλεφώνημα στο δικό μας υπεύθυνο, να στείλουμε στο λιμάνι Κορφακάν κάποιον για να φουσκώσει τα μπαλόνια. Τελικά τους εξυπηρέτησε κάποιος άλλος στο Κορφακάν, γιατί δεν μπορούσαν να πάνε οι λάτζες μας.
-Το λεπτό σημείο είναι του Σουέζ.
-Εγινε μία μικρή επισκευή στο Αντμάν, καθώς χάλασε πάλι η μηχανή. Επικοινώνησε ο κ.Μπουρδούβαλης και στείλαμε δύο Ρουμάνους που είχαν επισκευάσει τη μηχανή. Εκεί πρέπει να πληρώσεις πολλά χρήματα. Ειπα λοιπόν στο προσωπικό, στον υπάλληλό μου, δεν θα κάνεις τίποτα αν δεν παραλάβεις τα χρήματα. Τότε ο κ.Μπουρδούβαλης που είχε έναν πολύ καλό φίλο στο λιμάνι της Τουτζέιρα, έδωσε εντολή στον Κατσάνη φίλος του κι εκ των κατηγορουμένων της υπόθεσης) και μετέφερε 150.000 ντίρχανς. Ο Κατσάνης πήρε εντολή από τον Μπουρδούβαλη. Για τη δεύτερη ζημιά, κόψαμε απόδειξη στον Κατσάνη. Ξέραμε ότι το βαπόρι δεν λειτουργούσε καλά, χρειάζονταν κι άλλες επισκευές.
-Κι άλλες;
-Έγιναν πολλές επισκευές στην Αίγυπτο.
-Ενα τέτοιο πλοίο μπορούσε να κάνει ταξίδι στη Λιβύη;
-Τόσο μικρό πλοίο, μπορούσε. Σε εμπόλεμες περιοχές κανείς δεν βάζει καλό βαπόρι.
-Έγιναν εργασίες και στο Σουέζ;
-Ναι, η σχέση μας ήταν μέχρι εκεί. Μετά, όταν μας ζήτησε να περάσει το βαπόρι από το κανάλι του Σουέζ, δεν είχαμε καμία επαφή πια.
-Δεν στείλατε χρήματα εσείς για να περάσει από το Σουέζ;
-Οχι, δεν μας ζήτησε ο κ.Μπουρδούβαλης. Εμείς έχουμε 1200 βαπόρια το χρόνο, όταν είχε έρθει ο Μπουρδούβαλης στο γραφείο μας, τι θα ήθελα να του έλεγα, τι κάνετε εδώ, αυτό είναι ερείπιο. Εγώ ανεβαίνω στα πλοία, σε αυτό όμως δεν πήγα. (τα εδινε ο Μπουρδουβαλης, συνέχεια λεφτά, ερείπιο). (κενό στην αρχή). Επρεπε ωστόσο το βαπόρι να φτάσει πάση θυσία στην Αίγυπτο. Ο Μπουρδούβαλης μας είχε πει μέχρι εκεί να αναλάβουμε, δεν μας είχε στείλει χρήματα για να περάσει το πλοίο το κανάλι του Σουέζ.
«Φιλική σχέση ο Κοτσώνης με τον Μπουρδούβαλη»
-Τον κ.Κοτσώνη τον ξέρετε;
-Είχε έρθει στη Φουτζέιρα στο γραφείο μου κι ενδιαφερόταν να επινοικιάσει έναν αποθηκευτικό χώρο εκεί. Είχε φιλική σχέση με τον Μπουρδούβαλη.
Εισαγγελέας: Μετά το τηλεφώνημα Καλαφάτη τέλη Μαρτίου ’14, μιλήσατε ποτέ με την κ.Αλεξανδρή (γυναίκα του Καλαφάτη).
-Μόνο μετά το συμβάν, όταν συνελήφθη και μου είπε ο Καλαφάτης ότι με πήρε και μου είπε πως έχουν συλλάβει τη γυναίκα μου. Με ρώτησε αν έχω τελειώσει το ναυλοσύμφωνο.
-Για τον Γιαννουσάκη ξέρετε κάτι;
-Οχι, 2-3 φορές τον είχα δει στην Horaison, όπου παράλαμβανε χρήματα. Διατηρούσε μία καλή εταιρία στο Ντουμπάι, την G-Tangers.
-Πραγματοποιούσε πετρελαιομεταφορές;
-Ναι.
-Τι πλοία χρησιμοποιούσε ο Γιαννουσάκης, δικά του ή ναυλωμένα;
-Είχε και δικά του, αλλά ναύλωνε κι άλλα.
-Ποια εταιρία πρακτόρευσης πλοίων είχε ο Γιαννουσάκης;
-Μία τοπική εταιρία.
-Στην Horaison ήταν σε υψηλή διευθυντική θέση ο Μπουρδούβαλης;
-Ναι, για να έχει υπογραφή κάποιος σε αυτή τη δουλειά, μόνο σε μεγάλη θέση μπορεί να είναι. Τον εμπιστευόμασταν.
-Η δική σας εταιρία πρακτόρευσε τα πλοία της Horaison; Είχατε στενή σχέση με τον Μπουρδούβαλη;
-Ναι, με παρέες καμιά φορά τρώγαμε.
-Η σχέση Γιαννουσάκη-Μπουρδούβαλη;
-Είχα δει τον Μπουρδούβαλη να παίρνει χρήματα από τον Γιαννουσάκη.
-Είχαν φιλικές σχέσεις;
-Δεν τους είχα δει μαζί.
-Εχετε πει ότι στείλατε 40.000 δολάρια που παραγγείλατε από τον Μπουρδούβαλη, σε πράκτορα της Αιγύπτου. Γιατί τα στείλατε; Ο Μπουρδούβαλης γιατί έδωσε τα χρήματα με εντολή πρακτόρευσης, είχατε εντολή από τον Καλαφάτη;
-Ναι.
-Εμφανίζεται ο Μπουρδούβαλης ως ναυλωτής του πλοίου;
-Κατά τον κ.Καλαφάτη, ναι.
-Πιστεύετε ότι ενυπάρχει μεταξύ τους σχέση ναύλωσης του πλοίου;
-Ναι, κι ακόμα το πιστεύω.
-Γιατί στείλατε τα χρήματα στον πράκτορα της Αιγύπτου, είχατε αρμοδιότητα να τα στείλετε;
-Ναι είχαμε. Τα στέλνουμε εμείς νόμιμα.
-Σε ερώτηση της ανακρίτριας λέτε ότι τα στείλατε μέσω του κάπτεν Αμντέλ, επειδή ο Μπουρδούβαλης δεν μπορούσε να στείλει 5.000 δολάρια.
-Ναι, μόνο μέσω εταιρίας μπορούσε.
-Μου κάνει εντύπωση που λέτε μόνο για την πρακτόριση. Από τα 40.000 δολάρια δεν πληρώθηκαν και τα έξοδα ρυμούλκισης;
-Οχι για να περάσει το πλοίο από το Σουέζ.
-Τα έξοδα ρυμούλκισης εντάσσονταν στα έξοδα επισκευών; Γιατί ξέρουμε ότι έμεινε απλήρωτο ένα ανεξόφλητο ποσό 23.000 δολαρίων. Σας ζητήθηκε να τα πληρώσετε εσείς;
-Οχι.
-Μάθατε αν πληρώθηκαν;
Σε εκείνο το σημείο ο μάρτυρας λέει: Μπορώ να το πω; Η ανακρίτρια με έβαλε σε ανοιχτή ακρόαση με τον Αμντέλ (πράκτορας Αιγύπτου).
-Μάθατε αν εκδόθηκαν τιμολόγια για 40.000 δολάρια;
-Εμείς πήραμε ένα τιμολόγιο 40.000 δολάρια.
-Μπορείτε να μας εξηγήσετε γιατί εκδόθηκαν δύο τιμολόγια σε δύο διαφορετικές εταιρίες του Γιαννουσάκη;
-Δεν ξέρω.
-Τα χρήματα αυτά τί ήταν;
-Εξοδα του υποπράκτορα. Ολα τα έξοδα τα πλήρωνε ο Μπουρδούβαλης.
-Ο Μπουρδούβαλης σας είπε ότι παρέλαβε από τον κάπτεν Βασίλη τα χρήματα για τη ναύλωση του πλοίου Noor1, για να φτάσει υποναυλωμένο στη Λιβύη.
-Ναι θυμάμαι πολύ καλά.
-Ηταν για το Noor1; Οχι για άλλο πλοίο;
-Οχι, για το Noor1 ήταν.
-Είχε γίνει συνάντηση του ναυλωτή με τον πλοίαρχο. Πληροφορηθήκατε ότι έγινε αυτή η συνάντηση;
-Ναι.
-Συνηθίζεται να συναντιούνται σε ξενοδοχείο ο ναυλωτής με τον πλοίαρχο;
-Οταν δεν μπορεί να πάει ο ναυλωτής στο πλοίο, μπορεί να συναντήσει τον καπετάνιο έξω.
-Ποιες οι δραστηριότητες του κ.Κοτσώνη στο Ντουμπάι;
-Τον είχα συναντήσει στην Horaison.
-Τι ξέρετε για τον Κοτσώνη;
-Για τον κ.Κοτσώνη ξέρω ότι ήταν πολύ ενδιαφερόμενος και ήθελε να πάρει αποθήκες για να βάλουν πετρέλαια μέσα. Ηταν τον τελευταίο χρόνο στο Ντουμπάι, το 2014.
-Η σχέση του με τον Μπουρδούβαλη;
-Είχαν καλές σχέσεις. Δεν ξέρω αν είχαν επαγγελματική συνεργασία, εγώ πάντως στο γραφείο του Μπουρδούβαλη τον είχα συναντήσει.
Ειδήσεις για τον Παναθηναϊκό
- Παναθηναϊκός - Λεσόρ: Ονόματα για μεταγραφή - Τι γίνεται με το ΝΒΑ
- Παναθηναϊκός Conference: Έτσι φτάνει τελικό - Πίνακας με διασταυρώσεις
- Πρότεινε trade Μήτογλου με Μίτσελ και Μπουτκεβίτσιους ο Σουλιάουσκας!
- Παναθηναϊκός: Γι' αυτό παίζει με κόσμο κόντρα στην Καλλιθέα
- Η Χέιλ Καλχούν στο πλευρό του Παναθηναϊκού!