Τα σούπερ μάρκετ θα είναι κλειστά αύριο καθώς αυτή η Κυριακή δεν εμπίπτει στο νόμο που αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων
Τα περισσότερα καταστήματα Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, LIDL, Μασούτης, My Market, Κρητικός, Market In δεν θα ανοίξουν.
Ανοιχτά θα είναι την Κυριακή 10/12 τα σούπερ μάρκετ ΟΚ Anytime Markets, AB Shop & Go και κάποια LIDL, My Market, Κρητικός, Market In, Σκλαβενίτης.
Αναλυτικά τα ανοιχτά σούπερ μάρκετ την Κυριακή 10/12
ΟΚ Anytime Markets
Ωράριο 8:00 π.μ. – 11:00 μ.μ.
ΑΒ Shop & Go
Ωράριο: Τα περισσότερα καταστήματα ΑΒ Shop & Go ανοίγουν 9:00 π.μ. – 10:00 μ.μ., όμως υπάρχουν και εξαιρέσεις με κάποια καταστήματα να κλείνουν από τις 6 το απόγευμα ως τις 10 το βράδυ.
Σκλαβενίτης
Ανοικτό θα είναι την Κυριακή 19/11 το σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης στο Eμπορικό Πάρκο Smart Park στα Σπάτα, δίπλα στο εκπτωτικό χωριό McArthurGlen:
LIDL
Ανοιχτά θα είναι κάποια καταστήματα LIDL την Κυριακή 19/11 στις εξής διευθύνσεις:
Πειραιώς, Χαμοστέρνας 205-209, Αθήνα 118 53
Λεωφ. Μαρκόπουλου, Μαρκόπουλο Μεσογαίας 190 03
Λεωφ. Μαραθώνος 227, Νέα Μάκρη 190 05
Λεωφ. Αιαντείου 70, Σαλαμίνα 189 00
Λεωφ. Πόρτο Ράφτη 2. km, Πόρτο Ράφτη 190 03
Επίσης ανοιχτά σε εποχιακή βάση είναι τα καταστήματα LIDL:
Λεωφόρος Βουλιαγμένης 87, Γλυφάδα 166 74
Αγίου Αλεξάνδρου 57-59, Παλαιό Φάληρο 175 61
Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου 79, Καλλιθέα 176 71
Σεβαστουπόλεως 133, Αθήνα 115 26
Πατησίων 318-320, Αθήνα 111 41
Ηλία Ηλιού 49, Αθήνα 117 43
Λιοσίων 132-134, Αθήνα 104 45
Σεβαστουπόλεως 133, Αθήνα 115 26
Ωράριο 11:00 π.μ. – 8:00 μ.μ.
My Market
Ανοιχτά θα είναι κάποια καταστήματα My Market την Κυριακή 19/11, μεταξύ άλλων στις εξής διευθύνσεις:
Καρύστου 17, Αθήνα 115 24
Σοφοκλέους &, Δημητρακοπούλου 56, Καλλιθέα 176 72
Κρέσνας 4, Ευελπίδων 97, και 113 62
Λεωφ. Αλεξιουπόλεως 48, Αργυρούπολη 164 52
Ωράριο 8:00 π.μ. – 10:00 μ.μ.
Κρητικός
Ανοιχτά θα είναι αρκετά καταστήματα Κρητικός την Κυριακή 19/11 στις εξής διευθύνσεις:
Ηροδότου 11, Αθήνα 106 74
Κόνωνος 58, Αθήνα 116 33
Πύλου &, Φυλής 2, Χαϊδάρι 124 62
Σεβαστουπόλεως 90, Αμπελόκηποι 115 26
Φιλικής Εταιρείας 2, Πειραιάς 185 39
25ης Μαρτίου, Δραπετσώνα 186 48
Αγίου Σπυρίδωνος 53, Γαλάτσι 111 46
Ηρακλείου 44, Μεταμόρφωση 144 51
Μεγ. Αλεξάνδρου 2, Πέραμα 188 63
Θηβών 212, Περιστέρι 121 34
Δογάνης 126, Πειραιάς 185 46
Ρήγα Φεραίου 64, Κερατσίνι 187 57
Μετεώρων 40, Πετρούπολη 132 31
Θράκης 20 &, Βέργας, Πετρούπολη 132 31
Ελ. Βενιζέλου 34, Κυψέλη 180 10
Παυσανίου 17, Αθήνα 116 35
Μακεδονίας 54, Πέραμα 188 63
Leof. Avlakiou 88, Porto Rafti 190 23
Ωράριο: Τα περισσότερα καταστήματα Κρητικός ανοίγουν 10:00 π.μ. – 9:00 μ.μ., όμως υπάρχουν και εξαιρέσεις με κάποια καταστήματα να κλείνουν από τις 3 το μεσημέρι ως τις 11 το βράδυ.
Market In
Ανοιχτά θα είναι κάποια καταστήματα Market In την Κυριακή 19/11, μεταξύ άλλων στις εξής διευθύνσεις:
Λεωφ. Καλυβίων 61, Καλύβια Θορικού 190 10
Λεωφ. Αγίας Μαρίνας 52, Αγ. Μαρίνα 194 00
Επαρ.Οδ. ΑμφιΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 7 ΠΑΡΑΛ.ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ, Ωρωπός 190 15
Λεωφ. Αρτέμιδος 117, Άρτεμις 190 16
Ωράριο 11:00 π.μ. – 4:00 μ.μ.
Πότε θα φρενάρουν οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων
Μετά από μία περίοδο ενός και πλέον έτους όπου οι τιμές στα τρόφιμα και σε άλλα βασικά αγαθά αυξάνονταν σταθερά, υπάρχουν πλέον ισχυρές ενδείξεις ότι το 2024 οι ανατιμήσεις θα εκτονωθούν. Λίγη ώρα πριν από την ανακοίνωση της επιβράδυνσης του ρυθμού αύξησης των τιμών στην Ευρωζώνη και στην Ελλάδα, οι άνθρωποι της αγοράς από το βήμα του συνεδρίου του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου και Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) επιβεβαίωναν ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται να συνεχιστεί αυτή η τάση.
Όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν ότι ο πληθωρισμός των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, καθώς είναι επίμονος και διαρκής σχεδόν σε όλο τον κόσμο και οφείλεται τόσο στις γεωπολιτικές εξελίξεις όσο και στην κλιματική κρίση σε ό,τι αφορά κυρίως τα τρόφιμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της NielsenIQ οι καταναλωτές δηλώνουν ότι πληρώνουν σήμερα επιπλέον 18% σε σχέση με το 2021 για αγορές σε καταναλωτικά αγαθά. Το ενδιαφέρον στοιχείο και στην παγκόσμια αγορά είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης (+13%) αφορά στην φετινή χρονιά.
Στην τοποθέτηση του ο Διευθύνων Σύμβουλος της NielsenIQ Hellas, Βάιος Δημοράγκας, σημείωσε ότι ο κλαδικός πληθωρισμός καθυστέρησε κατά ένα εξάμηνο σε σχέση με την πορεία του ευρύτερου πληθωρισμού και έκανε αισθητή την παρουσία του στα μέσα του δεύτερου τριμήνου του 2022 και ήταν αυτός που οδηγούσε για μεγάλο διάστημα την αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ για ένα μεγάλο διάστημα έως και το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς.
Η κατάσταση αυτή άρχισε να αλλάζει τους τελευταίους μήνες, καθώς από τον Ιούλιο για πρώτη φορά παρατηρείται μετά από μεγάλο διάστημα μονοψήφια αύξηση στις τιμές των προϊόντων – έναντι διψήφιας έως τότε -, μια επιβράδυνση η οποία συνεχίζεται με πιο έντονους ρυθμούς έως και τον Οκτώβριο όπου υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. Το ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι από τον Ιούλιο, υποβοηθούμενη και από τον τουρισμό, η κατανάλωση σε όγκο αυξήθηκε με αποτέλεσμα η πτώση της κατανάλωσης έως τον Οκτώβριο να είναι στα επίπεδα του 0,7% και οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για οριακές διαφορές σε σχέση με πέρυσι για το σύνολο της χρονιάς.
Σύμφωνα με τον κ. Δημοράγκα σημαντική συμβολή στη συγκράτηση των τιμών και του κλαδικού πληθωρισμού έπαιξε η σημαντική αύξηση του ποσοστού στο μείγμα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Το τελευταίο το επιβεβαιώνει και η έρευνα της Circana η οποία παρουσιάστηκε χθες στο συνέδριο του ΙΕΛΚΑ. Συγκεκριμένα, τα επώνυμα προϊόντα από μερίδιο 76,4% που είχαν στο τέλος του 2021 έπεσαν στο 73,8% τον Οκτώβριο του 2023 την ίδια στιγμή που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αύξησαν τα μερίδια τους από 23,6% σε 26,2% τον προπερασμένο μήνα.
Όπως ανέφερε στην εκδήλωση η Διευθύντρια Πωλήσεων της Circana, Δήμητρα Κατσίπη, οι προβλέψεις για το 2024 είναι θετικές καθώς «και η επόμενη χρονιά θα είναι πληθωριστική αλλά χωρίς την ίδια δυναμική». Συγκεκριμένα οι ανατιμήσεις για το σύνολο της αγοράς το 2024 αναμένεται να κινηθούν στο 4,5% έναντι 7,3% φέτος ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας για τον κλάδο των τροφίμων οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα αναμένονται στο 4,6% έναντι 7,2% φέτος.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα προϊόντα της κατηγορίας Health & Beauty αναμένονται το 2024 ανατιμήσεις της τάξης του 4% (από 7,2% φέτος) και στα προϊόντα για το σπίτι ανατιμήσεις 5,7% από 9,2% φέτος.