Ο αρχιτέκτονας της νέας Λεωφόρου ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ...

Ο αρχιτέκτονας της νέας Λεωφόρου ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ...

Λεπτομέρειες για την «ανακαίνιση» της Λεωφόρου έδωσε ο Ανδρέας Κούρκουλας. Η νέα χωρητικότητα, οι αλλαγές που θα γίνουν, το γρήγορο «λίφτινγκ» και το πρότυπο ευρωπαϊκής «αρένας».

Ο αρχιτέκτονας της νέα Λεωφόρου, Ανδρέας Κούρκουλας, παραχώρησε συνέντευξη στην οποία εξήγησε τις αλλαγές που θα γίνουν αλλά και τα πρότυπα στα οποία στηρίχθηκε ο σχεδιασμός των έργων.

[ads2]

Αναλυτικά όσα δήλωσε ο Ανδρέας Κούρκουλας στον ΣΠΟΡ FM:

«Όλα όσα παρουσιάσαμε, μπορούν να γίνουν. Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση γύρω απ’ τα γήπεδα και τις πόλεις. Για το πού και πώς πρέπει να βρίσκονται. Όλο αυτό καταλήγει πως τα γήπεδα δεν πρέπει να φεύγουν από τις πόλεις. Προϋπόθεση γι’ αυτό θα πρέπει να είναι το να υπάρχουν μέσα μεταφοράς για εύκολη και άμεση πρόσβαση του κόσμου. Εφόσον λυθεί αυτό το θέμα, τότε τα γήπεδα αλλάζουν και γίνονται χώροι που… αφορούν την πόλη, φιλοξενούν εμπορικές λειτουργίες κτλπ. Του Παναθηναϊκού, λοιπόν, το γήπεδο δεν είναι ένα αξιοπρεπές οίκισμα μέσα στην πόλη αυτή τη στιγμή. Είναι ένα κτίριο που συγκεντρώνει πολύ ψυχισμό, αλλά υπάρχει δυνατότητα να γίνει φιλικό προς την πόλη και να αυξήσει την χωρητικότητά του (μέχρι ενός σημείου) χωρίς να αυξήσει το ύψος του. Κατά μήκος ουσιαστικά θα γίνουν οι αλλαγές. 

Υπάρχουν δύο ειδών που θα κατασκευαστούν. Ανάμεσα στις δύο κερκίδες και στα κόρνερ φτιάχνονται τέσσερις πύργοι με διώροφες σουίτες, όπου πάνω θα φιλοξενούνται οι άνθρωποι που τις έχουν στην κατοχή τους και από κάτω θα υπάρχουν μπαρ και άλλες υπηρεσίες για τις ανάγκες του κόσμου. 

Το γήπεδο όπως είναι τώρα μπορεί να εκσυγχρονιστεί, να αυξήσει την χωρητικότητά του. Θα χωρά 20.000 κόσμου, μετά τις δύο φάσεις εργασιών. Ουσιαστικά θα καλυφθεί γύρω-γύρω με ένα διάτρητο υλικό. Θα γίνει σαν ένα… καλάθι, κάλυμμα από αλουμίνιο, το οποίο καλύπτει τις ‘άσχημες’ πλευρές του. Αυτό θα του δίνει την δυνατότητα να φωτίζεται και καλύτερα. Θα αλλάξει άρδην η εικόνα του γηπέδου. Δεν θα θυμίζει σε τίποτα το παλιό… 

Το πρώτο μέρος των εργασιών, εσωτερικά, θα ξεκινήσει άμεσα, τώρα. Και σύμφωνα με το αγωνιστικό πρόγραμμα της ομάδας, ο Παναθηναϊκός θα δει πώς θα προχωρήσει το πλάνο. Εγώ δεν μπορώ να σας πω πότε θα είναι έτοιμη η πρώτη φάση των έργων. Οι επεμβάσεις που θα γίνουν, θα είναι προγραμματισμένες και με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις του συλλόγου. Πάντως, είναι δεδομένο πως δεν θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να μονταριστεί η νέα Λεωφόρος. 

Τα καθίσματα θα αλλάξουν όλα, θα γίνουν σύγχρονα. Ο φωτισμός πάνω από τα στέγαστρα θα ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Θα αλλάξουν και την εικόνα του γηπέδου προς την πόλη και την ατμόσφαιρα εσωτερικά που θα αισθάνεται ο κόσμος. 

Οι χώροι του γηπέδου είναι παλιοί, όπως και οι εγκαταστάσεις. Αισθητικά και στατικά, επειδή δεν είναι σύγχρονη κατασκευή. Ο τρόπος που μπαίνουν τα στέγαστρα και οι νέες κερκίδες, προσδίδουν και στην στατική επάρκεια της Λεωφόρου. Είναι σα να πηγαίνουμε σε μια παλιά κατοικία, στην οποία κάνουμε μια μεταλλική προσθήκη, η οποία θα ενισχύσει και τα… θεμέλια της κατοικίας». 

Το πλάνο κατασκευής στηρίχθηκε σε κάποιο ευρωπαϊκό γήπεδο; «Υπάρχουν πολλά, η αρχιτεκτονινή στο γήπεδο είναι κορυφαίο θέμα στον τομέα μας. Πάρα πολύ ενδιαφέρον. Η Allianz Arena ήταν μια κορυφαία στιγμή για τον κλάδο. Εμείς επηρεαστήκαμε από διάφορα παραδείγματα ανά τον κόσμο. Άλλων μεγεθών τελείως, αλλά η τελική αίσθηση είναι που παίζει ρόλο για τον θεατή μέσα στο γήπεδο. Αυτές οι αλλαγές που θα κάνουμε δεν είναι απλά μορφολογικές. Επηρεάζει το πώς φτιάχνεται… η έννοια της κλειστότητας, της αρένας, όπως λέμε, όπου ο κόσμος συμμετέχει πιο έντονα στο ‘έργο’».

Συνδεθείτε στην ομάδα του Newspao.gr στο Viber
Δημήτρης Καραφώτης
Μια μεγάλη αγάπη -μέχρι τώρα- και αυτή είναι ο Παναθηναϊκός. Το αρχείο των εφημερίδων μετά από νίκες του Παναθηναϊκού είναι ένα από τα στοιχεία που μπορούν να πείσουν κάποιον για το τι σημαίνει Παναθηναϊκός για εκείνον. Επικοινωνία: dimitris.karafotis@newspao.gr
Ακολουθείστε τo Newspao.gr στο Google News