Τα 5 μαθήματα του Παναθηναϊκού

Τα 5 μαθήματα του Παναθηναϊκού
Τα μαθήματα που... δεν διαβάζει!


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Στα δυο πρώτα επίσημα παιχνίδια, αλλά και στο πολύ δυνατό τεστ με τη Σοσιεδάδ στην Ισπανία, ο Παναθηναϊκός εμφάνισε τα ίδια προβλήματα. 
Από ατομικά λάθη, απουσία συγκέντρωσης και νεκρά διαστήματα στο παιχνίδι του, δέχθηκε το γκολ που τον αποδιοργάνωσε πλήρως. Αυτό είναι και το πλέον σημαντικό πρόβλημα που έχει να λύσει ο Γιάννης Αναστασίου. Η αδυναμία της ομάδας να επιστρέψει στο παιχνίδι όταν δέχεται πρώτη γκολ, το γεγονός ότι ο Παναθηναϊκός δείχνει να… καταρρέει όταν «στραβώνει» ένα σοβαρό ματς και κυρίως, το γεγονός ότι δεν έχει βελτιώσει κανέναν από αυτούς τους τομείς.

Ο Έλληνας τεχνικός σε όλες αυτές τις περιπτώσεις απάντησε πως η ομάδα παίρνει μαθήματα από αυτές τις καταστάσεις, ωστόσο, φαίνεται πως στα τρία πρώτα -σοβαρά- παιχνίδια της χρονιάς, ο Παναθηναϊκός δεν… παίρνει από διδασκαλία. Τουλάχιστον αυτό φανερώνει ο τρόπος με τον οποίο οι «πράσινοι» έχουν δεχθεί τα γκολ στα ματς με Μπριζ και Σοσιεδάδ, αφού έχουν επαναληφθεί τα ίδια λάθη και εμφανίζεται η ίδια απουσία συγκέντρωσης από τους «πράσινους», με αποτέλεσμα να επωφελείται ο αντίπαλος και να «σκοτώνει» το «τριφύλλι». Κάτι που δεν κάνει ο Παναθηναϊκός στα δικά του καλά διαστήματα στις αναμετρήσεις που έχουμε δει ως τώρα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να θέσει τους δικούς του «κανόνες» και να πάρει τα ματς.

Διότι δεν είναι όλα… μαύρα στον Παναθηναϊκό. Οι «πράσινοι» και στα τρία αυτά παιχνίδια έδειξαν κάποιες επιθετικές αρετές, είχαν ευκαιρίες να πάρουν κεφάλι στο σκορ, όμως, δεν το έκαναν. Είναι κι αυτό στα «μαθήματα» που αναφέρει ο Γιάννης Αναστασίου και θα πρέπει οι «πράσινοι» να αρχίσουν πλέον να τα εμπεδώνουν, καθώς όπως θα δείτε  ο τρόπος με τον οποίο χάνει τα ματς… μέσα από τα χέρια του το «τριφύλλι» είναι πανομοιότυπος και επαναλαμβανόμενος.

ΜΑΘΗΜΑ 1o

«Μηδέν» παθητικό

Ένα σημαντικό στατιστικό στοιχείο που έχει προκύψει από τα μέχρι τώρα παιχνίδια του Παναθηναϊκού, είναι πως η ομάδα του Αναστασίου δεν έχει καταφέρει να κρατήσει το «μηδέν» στην άμυνα σε κανένα από αυτά. Με εξαίρεση το υπέρ του 10-0 απέναντι στην Ερασιτεχνική Άρνεμ και του προπονητικού χαρακτήρα παιχνίδι με τον Άρη Λεμεσού στη Λεωφόρο, ο Παναθηναϊκός έχει δώσει πέντε φιλικά ματς και δυο επίσημα στα οποία δέχθηκε γκολ σε όλα. Και σε όλα, οι «πράσινοι» πλήρωσαν συγκεκριμένες αδυναμίες που τους κόστισαν τα τέρματα των αντιπάλων. Το «τριφύλλι» δεν έχει καταφέρει να κρατήσει το «μηδέν» σε σοβαρό παιχνίδι, με αποτέλεσμα να υπάρχει και πρόβλημα ψυχολογίας στην ομάδα σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο κομμάτι του παιχνιδιού.

ΜΑΘΗΜΑ 2ο

Ατομικά λάθη

Αν απομονώσει κανείς τα φιλικά που προηγήθηκαν των αγώνων με την Μπριζ κι ασχοληθεί μόνο με τα ματς απέναντι στους Βέλγους, που ήταν επίσημα, αλλά και το δυνατό φιλικό με τη Σοσιεδάδ στην Ισπανία, θα διαπιστώσει πως ο Παναθηναϊκός «πληρώνει» διαρκώς ατομικά λάθη. Στο πρώτο γκολ της Μπριζ στη Λεωφόρο, ο Σάντσεθ έλειπε από τη θέση του, ενώ Βέμερ και Κοτσόλης δεν κάλυψαν σωστά με αποτέλεσμα να σκοράρει ο Μπολινγκολί με χαρακτηριστική ευκολία. Στο «Γιάν Μπρεϊντέλ», οι Βέλγοι άνοιξαν το σκορ μετά από λάθος τοποθέτηση του Ζέκα στην άμυνα, ο οποίος είχε βρεθεί εκεί για να καλύψει τον Πράνιτς που έλειπε από το αριστερό άκρο. Από ατομικά λάθη, των Γιαννακόπουλου, Σάντσεθ, Δώνη, προήλθε και το πρώτο γκολ της Σοσιεδάδ στο «Ανοέτα».

Τα 5 μαθήματα του Παναθηναϊκού

ΜΑΘΗΜΑ 3ο

Μηδενική αντίδραση

Σε περίπτωση που κάποιος θέλει να αναζητήσει τα αίτια για τα ατομικά λάθη, δεν είναι αναγκαίο να σταθεί μόνο στην ποιότητα των ποδοσφαιριστών. Ο Παναθηναϊκός «πληρώνει» διαρκώς την έλλειψη συγκέντρωσης στο παιχνίδι του. Ειδικότερα αν βρεθεί πίσω στο σκορ, όπως έχει δείξει μέχρι τώρα, όσα έχει σχεδιάσει ο Αναστασίου πάνε… περίπατο. Οι «πράσινοι» τόσο στα δυο ματς με την Μπριζ, όσο και στο φιλικό του «Ανοέτα», από τη στιγμή που δέχθηκαν γκολ δεν… εμφανίστηκαν στο γήπεδο. Η αντίδραση που έδειξε η ομάδα ήταν αναιμική, κάτι που οφείλεται και στην ψυχολογία που δημιουργείται, αλλά είναι ξεκάθαρα και θέμα συγκέντρωσης, μυαλού και δουλειάς στα δυο αυτά κομμάτια, για τα οποία κάνει διαρκώς λόγο ο Έλληνας τεχνικός.

ΜΑΘΗΜΑ 4ο

Νεκρά διαστήματα

Εφόσον συμβαίνουν στον Παναθηναϊκό τα πρώτα τρία «μαθήματα», που επί της ουσίας είναι παθήματα αλλά δεν φαίνεται να βελτιώνονται, επέρχεται μέσα στο ματς και η αγωνιστική κατάρρευση. Η ομάδα παρουσιάζει κάποια «νεκρά» διαστήματα τα οποία της έχουν κοστίσει πολύ ακριβά. Ενδεικτικό είναι το πρώτο 20λεπτο του αγώνα με την Μπριζ στη Λεωφόρο, όπου ο Παναθηναϊκός ήταν… χαμένος στο γήπεδο, βρέθηκε πίσω στο σκορ, αλλά ήταν η μοναδική φορά που αντέδρασε και μάλιστα με δέκα παίκτες. Υπήρχε όμως και ένα ολόκληρο ματς μπροστά τους, συνεπώς είχαν τον χρόνο να ξεπεράσουν την όποια ψυχολογική πίεση. Αντίθετα, στο Βέλγιο ο Παναθηναϊκός… εξαφανίστηκε από τον αγωνιστικό χώρο από το 50’ ως το τέλος του ματς και έγινε έρμαιο στις ορέξεις των παικτών του Πρεντόμ. Το ίδιο συνέβη και στο «Ανοέτα», όπου μετά το 80’ το «τριφύλλι» -επί της ουσίας- παράτησε τον αγώνα κι επέστρεψε με το βαρύ 3-0 στις αποσκευές του.

Τα 5 μαθήματα του Παναθηναϊκού

ΜΑΘΗΜΑ 5ο

Χαμένες ευκαιρίες

Η αποτελεσματικότητα του Παναθηναϊκού είναι ένα ακόμα «κομμάτι» στο οποίο έχει αναφερθεί ο Αναστασίου, λέγοντας πως θα πρέπει να μάθουν οι παίκτες του να «σκοτώνουν» τον αντίπαλο όταν έχουν την ευκαιρία. Οι «πράσινοι» δεν το έχουν καταφέρει αυτό μέχρι στιγμής, με εξαίρεση τον αγώνα απέναντι στην Μπριζ στη Λεωφόρο, όπου και πάλι όμως είχαν χαμένες ευκαιρίες, χαμένο πέναλτι και λίγο έλειψε να πληρώσουν την αστοχία τους. Όπως την πλήρωσαν στο Βέλγιο όπου για 50’ κυριάρχησαν, «έβγαλαν» φάσεις, αλλά δεν έβαλαν τη μπάλα στα δίχτυα, με αποτέλεσμα να δεχθούν πρώτοι γκολ και να τελειώσουν όλα με… black out. Το ίδιο «έργο» παίχτηκε και στο «Ανοέτα», όπου ο Παναθηναϊκός έως το 80’ -αυτή τη φορά- ήταν «αφεντικό» στον αγωνιστικό χώρο, αλλά δεν μπόρεσε να «τελειώσει» το ματς χάνοντας ευκαιρίες. Έτσι, το «πλήρωσε» δεχόμενος τρία γκολ στο φινάλε.


(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Exit mobile version