Νέο ΟΑΚΑ: Πότε θα μπουν τα καθίσματα και οι νέες σουίτες
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της «White Veil», Βαγγέλης Χρυσοχόος, μιλάει στο «sdna.gr» για τη μεταμόρφωση του ΟΑΚΑ, τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο και πολλά ενδιαφέροντα θέματα.
Ο Βαγγέλης Χρυσοχόος, Διευθύνων Σύμβουλος της «White Veil», έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας το τεράστιο project του ΟΑΚΑ και δίνει όλες τις απαντήσεις που πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος του Παναθηναϊκο μέσα από μια συνέντευξή του στο «sdna.gr».
Αναλυτικά η συνέντευξη:
Κύριε Χρυσοχόε καλημέρα σας. Σας ευχαριστούμε για τη φιλοξενία. Ξεκινώντας θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε τι είναι η «WhiteVeil».
«Να εξηγήσουμε ποια είναι η σχέση του Παναθηναϊκού και της White Veil. Των συστατικών της επιτυχίας όπως λέω εγώ. Κατ αρχάς όλα είναι συμφερόντων Γιαννακόπουλου. Με την παραχώρηση του ΟΑΚΑ στον Παναθηναϊκό δημιουργήθηκε η εταιρεία αυτή της οποίας ηγούμαι εγώ. Η εταιρεία πήρε την παραχώρηση του γηπέδου από τον Παναθηναϊκό και έχει αναλάβει την εμπορική διαχείρισή του, μιας και αυτό είναι κάτι που δεν μπορούν να κάνουν οι ΚΑΕ και οι ΠΑΕ. Είναι υπεύθυνη δηλαδή για την απρόσκοπτη λειτουργία του γηπέδου τόσο για τις ανάγκες του Παναθηναϊκού και του κόσμου του, όσο και για τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιούνται. Με γνώμονα φυσικά τις απαιτήσεις που έχει τόσο ο ίδιος ο ιδιοκτήτης της ομάδας, όσο και η ίδια η ομάδα.
Στόχος μας είναι να πραγματοποιήσουμε ενέργειες που θα δώσουν ξανά «ζωή» στο ακίνητο και εκτός… ομάδας. Όπως συναυλίες, θεματικές εκδηλώσεις ανάλογα τη σεζόν, συνεργασία με εταιρίες που θα νοικιάζουν τους χώρους του γηπέδου. Έχουμε ήδη κάνει τη συναυλία του Μπράιαν Άνταμς, συναυλία ηλεκτρονικές μουσικές, το Amita Motion, αλλά και το Χριστουγεννιάτικο πάρκο στο Parking 5».
-Πόσο καιρό έχετε πιάσει δουλειά και ποια είναι τα πρώτα σας βήματα;
«Το όλο εγχείρημα ήταν πολύ δύσκολο από την αρχή. Η παραχώρηση ξεκίνησε 1η Ιουλίου και ήταν πραγματικά η πρώτη ημέρα που είδαμε και εμείς το γήπεδο. Δεν είχαμε δηλαδή την ευκαιρία να κάνουμε την απαραίτητη προεργασία. Να δούμε με τι… κτίριο έχουμε να κάνουμε, να δούμε τα προβλήματα, τις ανάγκες. Όλα έγιναν από την αρχή και μάλιστα σε μια περίοδο χαλαρών ρυθμών, όπως αυτή του Αυγούστου. Από τη μεριά που προσπάθησα να δημιουργήσω μια εταιρεία με συνεργάτες από όλους τους χώρους. Και του αθλητισμού αλλά και τεχνοκράτες. Και φυσικά συνεργάτες που εργαζόντουσαν στο παρελθόν στον Παναθηναϊκό και ξέρουν την κατάσταση. Παράλληλα έχουμε εξωτερικούς συνεργάτες οι οποίοι στηρίζουν το κάθε εγχείρημά μας. Στηρίζουν την προσπάθειά μας να δημιουργήσουμε ένα project 360 μοιρών.
Ο πρώτος μας στόχος ήταν να πετύχουμε όλα όσα είχαμε συμφωνήσει να γίνουν μέχρι το τουρνουά «Παύλος Γιαννακόπουλος». Και τα καταφέραμε. Για να γίνουν πραγματικότητα όσα είχε δεσμευτεί ο ιδιοκτήτης της ομάδα, ο κ. Γιαννακόπουλος. Και το πετύχαμε κυρίως χάρις στην εξαιρετική συνεργασία που έχουμε με την ομάδα αλλά και με όλα τα επίπεδα της ΚΑΕ».
-Τι έχει αλλάξει μέχρι στιγμής στο ΟΑΚΑ και ποια είναι τα επόμενα σχέδια;
«Τόσο ως στέλεχος, όσο και ως πατέρας που έχει βρεθεί σε πάρα πολλά γήπεδα του κόσμου, μπορώ να πω ότι η μεγαλύτερη αλλαγή που έχει γίνει μέχρι τώρα είναι πως το ΟΑΚΑ είναι πλέον ένα γήπεδο που μπορεί να φιλοξενήσει όλη την οικογένεια. Και αυτή ήταν η κατεύθυνση που μας είχε δώσει ο κ. Γιαννακόπουλος από την πρώτη στιγμή. Το πρώτο που κάναμε ήταν να ξεκινήσουμε από τα θέματα της ασφάλειας. Τόσο κατά τη διάρκεια ενός αγώνας, όσο και στην καθημερινότητα του γηπέδου. Για να φτάσεις στις εγκαταστάσεις περνάς από θύρες, από ειδικές ράμπες και οι πόρτες είναι όλες κλειστές. Δηλαδή, δεν είναι εύκολο να προσεγγίσεις.
Το δεύτερο κομμάτι είναι να περνάς καλά όταν είσαι μέσα. Έχουν αλλάξει πολλά στο εσωτερικό . Από τις τουαλέτες, τους διαδρόμους, τις εργασίας που απαιτήθηκαν για να εδρεύσει η εταιρεία, ο χώρος των δημοσιογράφων. Νομίζω ότι ο Παναθηναϊκός πλέον έχει το καλύτερο press room της Ευρώπης. Και αυτό το βλέπουμε και από το γεγονός ότι μεγάλες εταιρίες το νοικιάζουν για να πραγματοποιήσουν τα meeting της στρατηγικής τους. Επίσης έχουμε δημιουργήσει τα VIP Lounge για τα πιο ακριβά εισιτήρια, αλλά και τα Food Tracks σε όλο το γήπεδο για όλους τους φιλάθλους. Ο στόχος μας είναι να έρχεται στο γήπεδο μιας οικογένεια όχι για δύο ώρες, αλλά για 4. Και σε αυτό το κομμάτι οφείλω να πω πως το marketing της ΚΑΕ κάνει καταπληκτική δουλειά. Νομίζω ότι στο… πρώτο ημίχρονο της δουλειάς μας έχουν καταφέρει τους στόχους μας και μάλιστα σε έναν χώρο που ουσιαστικά ήταν… ανύπαρκτος τα προηγούμενα χρόνια σε επίπεδο εκδηλώσεων».
-Όση ώρα βρισκόμαστε εδώ για τις ανάγκες της συνέντευξης, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την αλλαγή του παρκέ λόγω της συναυλίας που υπήρχε; Θέλετε να μας εξηγήσετε τι ακριβώς γίνεται;
«Μια από τις πρώτες αγορές που κάναμε στο ξεκίνημα των εργασιών ήταν το νέο παρκέ. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά συστατικά για να δημιουργήσουμε το απαιτούμε experience που μας είχε ζητήσει και ο κ. Γιαννακόπουλος, τόσο για τις ανάγκες της ομάδας που όλοι θέλουμε να πάρει το 7ο ευρωπαϊκό και ακόμα περισσότερους τίτλους. Το παρκέ αυτό είναι ότι πιο σύγχρονο υπάρχει και μπορεί να μπαίνει και να βγαίνει ανάλογα με τις απαιτήσεις, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή φθορά. Όπως είδατε και εσείς, βγαίνει για να πραγματοποιηθεί κάποια συναυλία και εν συνεχεία το βάζουμε και πάλι για τις ανάγκες του Παναθηναϊκού. Χωρίς να επηρεάζεται σε τίποτα η καθημερινότητα της ομάδας, μια και η ομάδα είναι η προτεραιότητά μας. Και όλο αυτή με τη συνεχή, εξαιρετική συνεργασία με τη ΚΑΕ. Για εμάς είναι νόμος να σέβεται η μία εκδήλωση την άλλη και εμείς να σεβόμαστε τόσο τους φίλους του Παναθηναϊκού όσο και εκείνους που δίνουν το παρών στις διάφορες εκδηλώσεις».
-Αν δεν κάνουμε λάθος στον αγώνα του Παναθηναϊκού με τον Ερυθρό Αστέρα ο κόσμος της ομάδας θα βιώσει μια τελείως διαφορετική ατμόσφαιρα και αυτό έχει να κάνει με τα νέα φώτα που υπάρχουν στην αρένα.
«Η αλλαγή στα φώτα του γηπέδου είναι η επόμενη αλλαγή που θα παρατηρήσει ο κόσμος του Παναθηναϊκού στον αγώνα της Πέμπτης με τον Ερυθρό Αστέρα. Οι άνθρωποί μας δουλεύουν πυρετωδώς και νομίζω πως όσοι βρεθούν την Πέμπτη στο γήπεδο θα βιώσουν μια μοναδική εμπειρία που θα θυμίζει ΝΒΑ. Ο κ. Γιαννακόπουλος επωμίστηκε ένα πολύ μεγάλο κόστος για να αλλαχθούν τα φώτα του γηπέδου. Τόσο από άποψη τεχνολογίας όσο και από άποψη αποτελέσματος. Από τη μία, πλέον θα λειτουργούμε σεβόμενοι την πράσινη ενέργεια (και πάνω σε αυτό το κομμάτι θα γίνουν ακόμα περισσότερα πράγματα), ενώ το δεύτερο κομμάτι έχει να κάνει με την εμπειρία που βιώνει ο θεατής. Με τα προηγούμενα φώτα δε θα μπορούσαμε να κάνουμε όσα έχουμε στο μυαλό μας, για παράδειγμα στην παρουσίαση της ομάδας. Με τους καπνούς, τα βεγγαλικά, τη συσκότιση. Τώρα όλα είναι πιο εύκολα. Υπάρχει ένα control room, υπάρχει ένας άνθρωπος που ελέγχει τα πάντα και έχει μπροστά του όλα τα σενάρια και είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στον κόσμο μας ένα μοναδικό experience. Ο κόσμος θα ζήσει μια μοναδική εμπειρία».
-Πριν από την τελική συμφωνία του Παναθηναϊκού AKTORμε την Κυβέρνηση για την παραχώρηση του ΟΑΚΑ, είχε γίνει πολύ κουβέντα για την κατάσταση του Parking 5. Σήμερα, βλέπουμε στο Parking 5 ένα Χριστουγεννιάτικο Πάρκο. Μπορείτε να μας πείτε τι ακριβώς έχει γίνει και πως σκοπεύετε να το εκμεταλλευτείτε;
«Ένα βασικό κομμάτι των χώρων που παραλάβαμε το καλοκαίρι ήταν και το Parking 5, για το οποίο όπως όλοι θυμάστε είχε γίνει μεγάλη συζήτηση. Ένας εντυπωσιακός χώρος ο οποίος είχε μείνει μόνο για τις ανάγκες του parking. Το πήραμε στα χέρια μας και το φτιάξαμε από την αρχή. Το περιφράξαμε, φτιάξαμε τις αποχετεύσεις, την ηλεκτροδότηση και του δώσαμε και πάλι ζωή, ώστε να χρησιμοποιείται από τον κόσμο του Παναθηναϊκού με πολλούς τρόπους. Ουσιαστικά ο στόχος μας ήταν να μεταφέρουμε το experience εκτός γηπέδου και πολλές ώρες νωρίτερα. Για παράδειγμα τώρα που υπάρχει το Χριστουγεννιάτικο Πάρκο μπορεί κάποιος να το επισκεφτεί και σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχουμε κάνει να περάσει 2-3 ώρες. Υπάρχει το Πάρκο, υπάρχει Λούνα Παρκ, παγοδρόμιο, υπάρχει χώρος για φαγητό και εκδηλώσεις για όλη την οικογένεια. Ουσιαστικά θέλουμε να στήσουμε ένα σκηνικό για όλο το χρόνο με ένα θέμα ανάλογα τη σεζόν. Ένας καταπράσινος χώρος που στις καθημερινές θα μπορεί να φιλοξενεί και ανθρώπους που δεν είναι οπαδοί του Παναθηναϊκού, αλλά θα ξέρουν ότι εδώ είναι το σπίτι του Παναθηναϊκού. Το τι θα γίνει στο μέλλον ακόμα δε μπορούν να το πούμε, καθώς όλα είναι συνδεδεμένα με το master plan που περιμένουμε να πάρουμε στα χέρια μας. Εμείς από τη μεριά μας μέχρι στιγμής έχουμε παρουσιάσει ένα καθαρό γήπεδο, με ασφάλεια και πολλές δράσεις. Θα μπορούσαμε να αλλάξουμε τα καθίσματα και να το αφήσουμε έτσι. Όμως δε θα γίνει αυτό. Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και οι απαιτήσεις του κ. Γιαννακόπουλου, που με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο παρά την πίεση που υπάρχει, είναι τεράστιες. Και αυτό είναι κάτι το οποίο οφείλουμε στον κόσμο του Παναθηναϊκού».
-Κατά τη διάρκεια της τελευταίας εκπομπής του SDNAτης «MagicEuroleague» έγινε η αποκάλυψη για τη συνεργασία της ΚΑΕ με την εταιρεία «Κολοσσό», «Populus». Αρκετοί φίλοι της ομάδας μπορεί να μη την γνωρίζουν. Θέλετε να μας εξηγήσετε τι εστί «Populus» και πως θα συνεργαστείτε μαζί της;
«Πριν μίλησα για το… πρώτο ημίχρονο. Τώρα έχουμε μπροστά μας το δεύτερο. Πριν από καιρό κάναμε ένα διαγωνισμό και μας κατέθεσαν τις προτάσεις τους μεγάλες εταιρείες από όλον τον κόσμο για ένα pre concept design. Για ένα σχέδιο δηλαδή για το πως θα μοιάζει ο χώρος του γηπέδου βάσει όλων όσων έχουμε στο μυαλό μας. Για το τι μπορεί να φιλοξενήσει. Εστιατόρια, καφετέριες, βιβλιοπωλεία. Και παράλληλα μας δίνουν μια ανάλυση για τα κόστη που απαιτούνται αλλά και για το πότε θα γίνει η απόσβεση της αρχικής επένδυσης. Είχαμε την τιμή να δεχθούμε προτάσεις από τεράστιους οίκους των εξωτερικού αλλά αποφασίσαμε και λόγω της τεράστιας εμπειρίας της, αλλά και λόγω διαφόρων σημαντικών λεπτομερειών που ταίριαζαν με τη φιλοσοφία μας, να συνεργαστούμε με την «Populus» η οποία είναι εκ των κορυφαίων στον χώρο της. Μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου θα μας έχουν καταθέσει το πλάνο τους, αρχικά στο Δ.Σ. και εν συνεχεία στον κ. Γιαννακόπουλο και μετά… ξεκινάμε. Στόχος μας είναι μέχρι τον επόμενο Σεπτέμβριο να έχουμε ολοκληρώσει το 60 με 70% των εργασιών που θέλουμε να κάνουμε για την ολική ανακατασκευή του ΟΑΚΑ.
Η συνεργασία μας με την «Populus» είναι ένα τεράστιο επίτευγμα. Είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες στον χώρο της που έχει κάνει πολλά μεγάλα πράγματα, όπως το γήπεδο της Τότεναμ, την ανακατασκευή του Γουέμπλει. Είναι μια πολυεθνική εταιρεία που ειδικεύεται στον σχεδιασμό και στο concept design χώρων που ταιριάζουν το αθλητικό με το εμπορικό venue. Είναι ότι καλύτερο δηλαδή για να σε βοηθήσει να σχεδιάσεις έναν αθλητικό χώρο που θες να έχει ζωή 365 μέρες τον χρόνο. Να σου δώσει την υπόσταση που απαιτείται για να προσελκύεις κόσμο καθημερινά. Η «Populus» μέσω του διαγωνισμού που πραγματοποιήσαμε κατέθεσε το «βιογραφικό» της είδαμε ότι ταιριάζουμε πολύ μαζί της και προχωρήσαμε στη συνεργασία. Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς ότι μας έδωσαν να καταλάβουμε ότι είναι πολύ προσγειωμένοι, ποια είναι η προοπτική που υπάρχει και ότι μας κατέθεσαν ιδέες που μπορούν να γίνουν στη χώρα μας. Προτάσεις απόλυτα ρεαλιστικές».
-Πριν μας είπατε ότι όταν αναλάβατε τις εργασίες είχατε ως deadlineγια συγκεκριμένα πράγματα το τουρνουά «Παύλος Γιαννακόπουλος 2023». Ο κόσμος της ομάδας τι θα δει στο «Παύλος Γιαννακόπουλος» του 2024;
«Δυστυχώς, ακόμα δε μπορώ να πω τι θα έχει γίνει μέχρι την πραγματοποίηση του «Παύλος Γιαννακόπουλος 2024», μιας και αυτό έχει να κάνει με το τελικό πλάνο που αναμένουμε να λάβουμε από την «Populus». Έχουμε συγκροτήσει μια ομάδα η οποία αποτελείται από ομάδα εργασίας της ΚΑΕ, από ομάδα εργασίας της White Veil, υπάρχει συμμετοχή ανθρώπων ειδικευμένων στο ελληνικό μπάσκετ, ανθρώπων που ειδικεύονται στην Ευρωλίγκα αλλά και ειδικούς τους αθλητικού και του εμπορικού venue. Μπορώ, πάντως, να πω ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβριου θα δούμε αλλαγμένα καθίσματα στο γήπεδο. Κάτι που θα μπορούσαμε να έχουμε ήδη κάνει, αλλά δε θα γινόταν με σωστό τρόπο. Και αυτό είναι κάτι που δεν το θέλαμε ούτε εμείς, ούτε ο κ. Γιαννακόπουλος. Επίσης, θα έχουν δημιουργηθεί σουίτες, αλλά δε μπορώ να πω κάτι περισσότερο. Και αυτό γιατί υπάρχει περίπτωση να χρειαστεί να αλλάξει ακόμα και η ροή που περπατάει ο κόσμος. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα γήπεδο που άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του το 1995 και έγινε μια μικρή ανακατασκευή το 2004 στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Και από τότε τίποτα. Θέλουμε να παραδώσουμε στον Παναθηναϊκό και τον κόσμο του ένα γήπεδο το οποίο θα είναι άνετο και θα του προσφέρει το καλύτερο δυνατό experience. Ακόμα και να μπορεί ο κόσμος που κάθεται στις πολυθρόνες να παραγγέλνει από το app της ομάδας. Σε περίπτωση που γίνει επαναπροσδιορισμός των ροών αυτό είναι κάτι που μπορεί να επηρεάσει και τον σχεδιασμό που υπάρχει για τις σουίτες. Το ένα θέμα μπορεί να παρασύρει το άλλο. Και θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Τόσο ο κ. Γιαννακόπουλος, όσο και η «Populus», αλλά και η «White Veil» δεν πρόκειται να κάνουν καμιά έκπτωση σε όσα σχεδιάζουν να προσφέρουν στον κόσμο του Παναθηναϊκού».
-Με τα όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα, για εσάς και με την εμπειρία που διαθέτετε ποια είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που έχει γίνει στο ΟΑΚΑ;
«Η «White Veil» είναι η ομπρέλα του ακινήτου. Μπορεί να ακουστώ ρομαντικός αλλά σας λέω την αλήθεια. Δεν υπάρχει πιο ωραία πράγμα από το να λαμβάνω μηνύματα από φίλους μου η και απλούς φιλάθλους που μου λένε ότι φεύγουν από το ΟΑΚΑ με το χαμόγελο στα χείλη. Να μας λένε «Μπράβο, αυτό είναι που αξίζει στον Παναθηναϊκό». Και επειδή εμείς ξέρουμε αυτό που έρχεται μας γεμίζει ακόμα μεγαλύτερη χαρά, αλλά και ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη. Το ΟΑΚΑ έχει ήδη αλλάξει. Από τη σήμανση που υπάρχει πλέον, γιατί παλιά ο κόσμος δε μπορούσε ούτε τη θύρα του να βρει, από την οριοθέτηση των οργανωμένων οπαδών της ομάδας μας που δημιουργούν μια… μαγική ατμόσφαιρα, από τις ενέργειες που έχουν γίνει για την ασφάλεια του γηπέδου. Και όλα αυτά σε χρόνο ρεκόρ. Ο χρόνος ήταν εξ αρχής η μεγάλη μας πρόκληση αλλά τα καταφέραμε. Τα παιχνίδια είναι sold out, η ομάδα παίζει πολύ όμορφο μπάσκετ και θα παίξει και καλύτερο και όλοι μαζί θα αφήσουμε μια πολύ ωραία παρακαταθήκη στον κόσμο της ομάδας. Και ένα μήνυμα: «Ελάτε στο ΟΑΚΑ να δείτε τι ωραία πράγματα κάνει ο Παναθηναϊκός μας».
Διάβασε όλα τα νέα για το μπάσκετ του Παναθηναϊκού
Συνδεθείτε στην ομάδα του Newspao.gr στο Viber Ακολουθείστε τo Newspao.gr στο Google News
Ειδήσεις για τον Παναθηναϊκό
- «Παναθηναϊκός για Ρογκαβόπουλο, αλλά...»
- «Ο Παναθηναϊκός ετοιμάζει βόμβα με μία ανανέωση και μία μεταγραφή από το ΝΒΑ»
- Πρωτοσέλιδα 15/01: Αυτός ο φορ είναι ψηλά στη λίστα του Παναθηναϊκού
- Αλλαγές στην ενδεκάδα: Έτσι θα παίξει ο Παναθηναϊκός με Ολυμπιακό
- «Με Τσαγκαράκηδες γίνονται ακόμα και οι Κωστούλες πρωταθλητές»